Бизнесмен от Мичиган купи 30 шасита на Ford GT и ще ги превърне в състезателни болиди с мощност 1500 к.с.
Ford произвежда първото поколение на GT от 2004 до 2006 г. Спортният автомобил разполага с надлъжно монтиран пред задния мост 5,4-литров V8, който отдава 550 к.с. Произведени са общо 4038 екземпляра, от които само 101 са предназначени за европейския пазар – на цена от 177 000 евро всеки. Говореше се, че моделът е разпродаден изцяло – но бизнесменът от Мичиган Фред Калеро установи, че Ford има 30 шасита от 2006 GT, които все още се съхраняват в климатизиран склад. Те е трябвало да служат като донори за резервни части при необходимост. Очевидно Ford не е използвал шаситата – и сега Калеро ги купи.
След покупката Фред Калеро основа компанията GT1, базирана до състезателната писта M1 Concourse в Понтиак, северозападно от Детройт. Там Калеро и неговият екип смятат да използват всички шасита, за да изградят автомобили, които не са сертифицирани за движение по пътищата и са предназначени за любителски пистови прояви. Каросерията на състезателните машини се изработва изцяло от карбон на ръка от служители на GT1. Освен това Калеро, изглежда, е осигурил производствените инструменти и документите за хомологация от бившата швейцарска състезателна компания Matech Concepts. Matech се беше специализирал в изработване на GT3 версии на Ford GT. GT1 заимства точките на окачване и кинематиката на мостовете от конструкциите на Matech GT1.
7.0-литров V8 с турбокомпресор
В качеството на задвижващ агрегат GT1 има намерение да инсталира мотора Roush Yates RY45, който развива до 1500 к.с. 7.0-литровият Roush Yates V8 е базиран на двигателя FR9 EFI, който освен другаде може да бъде открит под капака на състезателните автомобили от Nascar. В GT1 моторът се върти с до 9000 оборота в минута. Два турбокомпресора Garrett G35-900, които могат да издържат на температури до 1316 градуса по Целзий, би трябвало осигуряват възможност дори за мощност до около 1800 к.с. Титановите клапани идват от доставчика за Формула 1 Del West.
Освен това GT1 използва състезателно окачване Matech, което се смята за едно от най-добрите. Четирипътните амортисьори, специално разработени за GT1 от специалистите по моторни спортове в Multimatic, са проектирани за оптимално представяне на писта. Кованите моноблокови джанти SS1R идват от специализираната фирма Forgeline, която доставяше джантите за второто поколение на Ford GT, произвеждано между 2016 и 2022 г.
Времето за изработване е осем до десет месеца
Кога GT1 ще достави първите си GT състезателни машини, е също толкова малко известно, колкото и цената им. Заинтересованите обаче вече могат да отворят онлайн конфигуратор и там да изберат предпочитаното от тях оборудване. За изработването на състезателния автомобил GT1 се нуждае от осем до десет месеца.