В седмото поколение на BMW M5 V8 моторът ще получи електрическо подпомагане. Системната мощност е 750 к.с., а комби вариант чука на вратата.
Дори BMW M не може да избегне електрифицирането на своите модели. Бившият шеф на "М" Маркус Флаш вече потвърди това в интервю за auto motor und sport. Първият опит на марката за показване на хибриден прототип в края на 2019 г. не беше успешен, уж заради Ковид. Представянето на BMW XM положи основите за М и използването на plug-in хибрид (PHEV). Ето защо Флаш също каза: Високопроизводителният хибрид „ще бъде наличен още за следващото M5, технология от състезанията на дълги разстояния за нашите модели, които изминават дълги разстояния, така да се каже“. Всъщност супер спортният бизнес седан е известен от години с най-големия пробег в М гамата. И това е мястото, където един хибрид изпъква пред сходен електрически модел. Наследник на M5 се очаква от 2024 г. В сегашния модел се използва 4,4-литровият twin-turbo V8, който е познат и от X5 M и X6 M. Основната му конструкция остава до голяма степен същата, но вече ще трябва да покрива стандарта за емисии Euro 7. Според Маркус Флаш това трябва да е възможно и без водно впръскване.
Разнищване работата на двигателя
BMW е първият, който използва горещ V8. С други думи, изходната страна на цилиндровите глави сочи навътре, където могат да бъдат намерени и двата турбокомпресора. Защо? Тъй като разработчиците могат да оформят изпускателните колектори по такъв начин, че да комбинират потоците от отработените газове на отделните групи цилиндри. Така че трябва само да се вземе под внимание реда на запалване, тъй като той определя хода на налягането на отработените газове във времето в отделните цилиндри. Отработените газове, които задвижват компресора, излизат от горивните камери по пулсиращ начин след четирите такта. За да се гарантира, че високото налягане по време на такта на изпускане на един цилиндър няма да се възпламени по посока на секцията на тръбата на изпускателния колектор на друг цилиндър, в който няма или е по-ниско налягането на отработените газове, цилиндрите трябва да бъдат комбинирани в подходящ ред, водещ до турбо перките. Когато турбините се задвижат, потоците от отработените газове след това се комбинират по такъв начин, че кривите на налягането им да не се противопоставят една на друга. Оптимизираното задвижване на електрическия двигател дори при ниски обороти на двигателя осигурява по-добра реакция дори при ниски обороти и съответно по-бързо натрупване на въртящ момент. Конкуренцията от AMG, например, сега разчита на електрическо зарядно устройство, за да постигне по-добра реакция, което изисква електрическа система на автомобила с по-високо напрежение. Но това така или иначе е необходимо при plug-in хибрид.
Последният V8 от BMW
BMW все още не посочва крайна дата за двигателите с вътрешно горене - но чисто електрическата архитектура "Нов клас" обхваща всички модели от Серия 2 Coupé до X7 и ще се предлага от 2025 г. Наследниците на V8 SUV моделите X5, X6 , X7 вероятно ще се появят през 2025 или 2026 г. Членът на борда за развитие на BMW Франк Вебер каза през януари 2022 г. пред auto motor und sport: „Едно нещо е сигурно за нас: все още се нуждаем от ултрамодерния двигател с вътрешно горене за следващите няколко години, за да постигнем ефективно намаляване на CO2 емисиите в сектора на леките автомобили в световен мащаб. Ето защо ние работим върху ново поколение двигатели: бензинови, дизелови, шестцилиндрови, осемцилиндрови. След това те ще бъдат технологично оборудвани за предстоящите стандарти за емисии." Новият V8 ще се базира предимно на сегашния 4,4-литров агрегат, който ще бъде и последният V8 на BMW. Защото е трудно да си представим, че BMW все още ще разчита на смесена платформа за наследник на серия 7 през 2029 г., камо ли да разработи отново V8 двигател. Дотогава баварците искат да продават същия брой електрически коли като такива с ДВГ. Серия 5 G60 като V8 модел ще направи своя дебют най-рано през 2023 г., така че за неговия наследник през 2030 г. не трябва да се очаква по-скъп, нов двигател с вътрешно горене. Но дотогава BMW смята, че plug-in моделите с нарастващ електрически пробег са особено важни. „PHEV, който може да измине 80 до 100 км чисто електрически, ще предвижва повечето клиенти предимно чисто електрически. Това играе наистина важна роля в прехода“, казва ръководителят на отдела за развитие Вебер.
V8 + E-Мотор = 750 конски сили
Новото върхово М устройство не би трябвало да изпитва липса на мощ. Настоящият M5 CS разполага с 635 к.с., а XM представя плана за задвижването в PHEV-M5. В XM BMW извлича от тази комбинация 750 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Nm. Ключови данни, които биха изглеждали добре и при следващото BMW M5. Освен това в бързия бизнес седан ще има спортна осемстепенна автоматична трансмисия и М задвижване на четирите колела. Въпреки това, батерията в M5 трябва да е малко по-малка, отколкото в XM, в края на краищата говорим за спортен седан, който има високодинамична репутация. Флаш предостави и рамкови ограничения. Електрифицираните M модели трябва да имат толкова електрически пробег, колкото е необходимо за субсидията, т.е. поне 50 километра според WLTP. Независимо от това, BMW M5 PHEV би трябвало лесно да надхвърли лимита от два тона, тъй като настоящият модел е само с около 30 килограма под тази граница.
Ще видим ли и комби модел?
Според първите слухове освен седана трябва да има и комби версия на M5, която ще се появи поне година по-късно. Последният M5 Touring беше в серията E61 - от 2007 до 2010 г. Продажбите бяха значително по-ниски от тези на седана. Седанът M5 съществува в 19 523 бройки, а комбито само в 1025 единици.