„Това е исторически момент и началото на дълбока трансформация“, каза Ола Калениус.
Надзорният съвет и управителният съвет на Daimler постигнаха съгласие за „основно преструктуриране“ на 3 февруари, за да бъде отделен индустриалният бизнес и да бъдат създадени две независими компании със специализации Cars & Vans и Trucks & Buses. Подразделението за камиони и автобуси на Daimler Truck ще търгува независимо на фондовата борса във Франкфурт до края на 2021 година. Междувременно самият Daimler с леки и лекотоварни автомобили "възнамерява да се преименува на Mercedes-Benz след време".
Разделянето на Daimler на две се символизира от електрическите концепции: седанът Vision EQS и водородният трактор GenH2 Truck. "Опростяването на структурата" се очаква да доведе до появата на двама лидери - водещият производител на луксозни автомобили и най-големият производител на камиони в света.
„Това е исторически момент за Daimler и началото на дълбока трансформация“, каза Ола Калениус. - Mercedes-Benz Cars & Vans и Daimler Trucks & Buses се превръщат в различен бизнес със собствени групи клиенти, технологични пътища и капиталови нужди. Вярваме, че те ще могат да работят най-ефективно като независими организации, свободни от конгломерата. "
Членът на борда Мартин Даум ще остане главен изпълнителен директор на Daimler Truck: „Вече имаме солидна финансова база и устойчив бизнес модел. С независимостта идва голяма възможност и отговорност. Оформихме бъдещето си с акумулаторни батерии и горивни клетки с технология за автономно шофиране. "
Предполага се, че значителна част от контролния пакет в подразделението Daimler Truck ще бъде разпределена между настоящите акционери на Daimler. Окончателното решение за разделянето ще бъде взето на извънредно събрание на акционерите през третото тримесечие. „Ние сме уверени във финансовата и оперативната сила на нашите две автомобилни подразделения. И ние сме убедени, че независимото управление ще им позволи да работят още по-бързо, да инвестират по-амбициозно, да се стремят към растеж и сътрудничество, да бъдат по-гъвкави и конкурентни “, подчерта Калениус.