Тези автомобилни производители представляват 20% от всички продажби в Европа
Традиционното разбиране, че автомобилните изложения са витрина за марките и дебютна сцена за нови модели вече сериозно е под въпрос, тъй като производителите на автомобили все повече държат на свои собствени събития или избират да присъстват на по-малки, но по-разнообразни интерактивни изложения като Фестивала на скоростта в Гудууд в Обединеното кралство. Смяната на поведението ясно се вижда и отсписъка на марките, които ще пропуснат салона във Франкфурт през следващия месец. Сред големите отсъстващи ще бъдат Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Nissan, Volvo , DS, Misubishi, Jeep и Infiniti, които представляват 20% от всички продажби в Европа.
Автомобилните производители правят тази промяна, защото все по-трудно става техните марки успяват да оправдаят огромните суми, изразходвани за участие в голямо автомобилно шоу, когато тази инвестиция се измерва срещу възприемания ефект върху продажбите, каза Ян Флечър, главен анализатор на IHS Markit , "Бих задал въпроса какво е съотношението между броя на посетителите на даден салон и броя на направените сделки по това време – залагам, че повечето клиенти сега правят своя избор след обстойно запознаване с избрания автомобил онлайн", каза той.
Статичният характер на автомобилните представяния, провеждани в конгресни центрове, не предизвиква по-жизнерадостно събитие, отколкото на открито, което осигурява повече забавления за потенциални клиенти. На Фестивала на скоростта в Гудууд марките създават свои щандове в паркова среда и се опитват да привлекат посетителите, които са предимно на място, за да видят исторически значими състезателни автомобили, управлявани от известни пилоти при високи скорости.
По-достъпни
"Производителите са много склонни да намерят различни начини за показване на новите си продукти и ние сме част от тази промяна", коментира организаторът на Фестивала на скоростта в Гудууд Лорд Марч пред Automotive News Europe. Събитието привлече около 200 000 посетители в сравнение с 931 700 души, които присъстваха на шоуто през 2015 г. във Франкфурт, но обхватът на Гудууд в социалните медии е по-голям, заяви лорд Марч. "Това е всичко за съдържанието – производителите отчитат над 1 милион часа свалени видеоклипове. Има много шум около това, което правиш", каза той. Той оценява и това, че на производителите им струва около три пъти по-евтино да участват в Гудууд, отколкото в голямо автомобилно шоу. Renault, например, е похарчило по-малко от 1 милион паунда, за да участва в тазгодишното събитие, твърдят от компанията.
Правило № 1
Автомобилните производител също са притеснени, че няма да изпъкнат сред шумотевицата на традиционното автомобилно шоу. "Проблемът е, че там присъстват толкова много производители с толкова много послания, а това е нарушение на комуникационното правило № 1, което е: Да бъдем себе си", казва Роланд де Ваард, шеф по продажбите и маркетинга на Ford Европа". Сега Ford обикновено се съсредоточава върху едно послание, например луксозната линия Vignale, или автомобил, ориентиран към постиженията.
Правилата са различни за представянията и за различните региони. Например, според Ваард, Ford харесва годишното изложение в Женева заради ограничените площи на щандовете, което гарантира, че нито един производител на автомобили не може да доминира визуално. "Това означава, че посланието трябва да бъде за марката и продукта", подчерта той. За разлика от Франкфурт или другото голямо европейско шоу в Европа - в Париж, Женева е неутрално място, където няма местен производител, който доминира”.
Автомобилните производители все повече държат на собствени събития. Например турнето Jaguar Art of Performance, проведено в САЩ и Великобритания, пътува из цялата страна, което дава възможност на клиентите да карат нови автомобили. Ford провежда събитието Go Further, където представят нови модели за медиите и дилърите. Най-новата кампания , проведена през миналата година в Кьолн, Германия, бе посетена от 2500 души. През юни Audi покани 2000 медии и дилъри на запомнящо се събитие в Барселона при представянето на новия флагмански седан A8. Говорител на Audi заяви по този : "Изключихме шума от автомобилното шоу".