Ще бъде алтернативен модел на Jaguar I-Pace и Audi е-Tron, които ще бъдат по-скъпи
В началото на август компанията Nissan подаде заявление в малайзийското патентно ведомство за регистрация на търговска марка Terra. Според запознати това е обичайна практика на автомобилния производител, когато иска да скрие своите нови модели от светлината на прожекторите. Известно е, че на изложението в Париж през 2012 г. беше показан концептът Terra , задвижван с водород. Пред нас е продължение на историята. Серийната Terra японците ще построят върху платформата на второто поколение на хечбека Nissan Leaf, който ще дебютира на 6 септември т.г.
В демонстрационния модел с петгодишна давност е използвана архитектура с предно предаване на "първия" Leaf , а електромоторите на задния мост са задвижвани от горивни клетки. Техническите характеристики това не бяха показани, както и подробности за задвижващата система.
Тук е уместна аналогията със седана Tesla Model 3, върху чиято платформа ще бъде построен SUV моделът Y. Terra също ще получи по-ниски производствени разходи благодарение на първообраза, а главна роля ще изпълнява централният дисплей. Електрическият Nissan ще стъпи на конвейера до края на десетилетието.
Сега Nissan разполага с малък брой автомобили, задвижвани на ток: освен Leaf фигурира и товаро-пътническият ван е-NV200. Кросоувърът подсказва и със самото си име. Очаква се, че благодарение на батерията с капацитет от 60 кВтч ще може да изминава без презареждане около 500 км и ще получи автопилот ProPilot. Terra ще бъде алтернативен модел на Jaguar I-Pace и Audi е-Tron, които се очаква да струват с една трета по-скъпи.