Това е последният модел, който носи "подписа" на своя основател Енцо Ферари
Точно преди 30 години, 21 юли 1987 г., Ferrari F40 официално представи в Civic Center в Маранело, където сега се намира музеят на Ferrari.
Разработен в рамките само на 13 месеца, за да отпразнуват с него 40-годишнината на италианския производител, F40 е последният модел, който носи "подписа" на своя основател Енцо Ферари.
С каросерия, изработена от композитни материали и оригинално шаси, под задния капак на модела е монтиран V8 битурбо с мощност 478 к.с., взет назаем от прототипа 288 GTO Evoluzione. Заедно с двигателя масата на Ferrari F40 е ограничена до 1100 кг, а оптимизираната аеродинамика му позволява да премине бариерата от 320 км /ч, което го прави първия сериен автомобил на Ferrari за времето си.
Дизайнът на F40 е дело на дизайнера от Pininfarina Леонардо Фиораванти, от който Il Commendatore e поискал да създаде едно "истинско Ferrari ". Това, което прави Фиораванти заедно с колегата си Алдо Бровароне, е да постави особено голямо антикрило и всеизвестните въздухозаборници NACA, поставени на задните калници на автомобила, които допълнително допринасят за успеха на силуета с непознати за времето си линии.
Първоначално са били предвидени за производство само 400 единици, но в крайна сметка Ferrari F40 се оказва толкова популярен (особено сред звездите на шоу бизнеса) и в Маранело в периода между 1987 г. и 1992 са сглобени повече от 1300 копия.
Водещата снимка: Представянето на F40 Ferrari в Маранело на 21 юли 1987 г.