Предлагат система за полуавтономно маневриране на ремарке Pro Trailer Backup Assist
Новото поколение на кросоувъра Ford Expedition бе представено през февруари, но продажбите на автомобила ще започнат през есента на тази година. За пореден път компанията разкрива някои нови подробности за всъдехода, но по-специално възможността за теглене на ремарке с тегло до 4218 кг.
От Ford твърдят, че това е най-добрият показател в сегмента, където се конкурира Expedition (с пикапи, особено от гамата тип heavy-duty). Между другото, Chevrolet Tahoe (с двигател 5,3литра , задвижване на задните колела, пакет Max Trailering) може да тегли ремарке с тегло от 3,9 тона, а Toyota Sequoia - 3,36 т.
Повече от 50% от купувачите на модела Expedition ползват ремарке, а 15% от тях го правят всяка седмица или всеки месец, съобщава производителят. Ето защо на този аспект в новото поколение на кросоувъра е отделено много голямо внимание.
Компанията припомня, че нито един от конкурентите не предлагат панорамен покрив на два реда. Нещо повече, Ford Expedition е първият модел с безжично зареждане на смартфони. За мощността на двигателя 3,5 EcoBoost, работещ в комбинация с десетстепенна автоматична предавателна кутия, не се казва нищо. Но от за канадския сайт на Ford изтече информация, че става дума за 406 к.с. и 651 Нм.
В допълнение инженерите са приложили система за полуавтономно маневриране на ремарке Pro Trailer Backup Assist. С него водачът с помощта на кръгов селектор задава позицията, в която трябва да бъде поставено ремаркето. А електрониката най-точно преценява как да се върти воланът, всъщност тя управлява и допълнително ограничава скоростта. (клиентите могат да купят същата система в родствения на Ford кросоувър Lincoln Navigator.)
От Ford нагледно показват действието на системата Pro Trailer Backup. Главното предимство е, че няма нужда да си обръщате главата назад, за да се уверите, че ремаркето се движи в правилната посока при заден ход.
Идеята за автономно движение на ремарке не е нова. С подобни устройства на пазара вече е представят и европейските марки. Можем да припомним Advanced Tow Assist на Range Rover.