Текат интензивни разговори за продажбата на немската марка Opel
Френският автомобилен концерн PSA преговаря с американския автомобилостроител GM за закупуване на Opel. Тук ви предлагаме цялата информация за евентуалната продажба на германския автомобилен производител на французите.
19.2.2017 – покупката на Opel ще приключи за три седмици
По информация на Welt am Sonntag в следващите две-три седмици GM и PSA ще представят окончателен план за бъдещето на Opel, който дори е съгласуван с надзорните съвети. Възможно е дори споразумението да се случи още следващия четвъртък (утре), ако PSA представят баланса си. Възможните варианти са коопериране или обединение между PSA и Opel, но по информация от надзорните кръгове в момента всичко е насочено към цялостна продажба на европейските позиции на GM на французите. Ако става дума за това, то покупката ще приключи в рамките на шест месеца. Важна роля при определяне на покупната цена ще изиграе обстоятелството кой ще поеме пенсионните задължения за милиарди долари на Opel. Една от причините за бързата продажба на Opel са и новите правила на ЕС за емисиите, които на GM ще струват твърде скъпо.
PSA представи на федералното правителство доклад, който Bild am Sonntag" впоследствие потвърди, че Opel ще продължи да бъде независим след покупката и четирите немски производствени центрове ще бъдат запазени , което на свой ред изключи до края на 2018, производствено обусловените съкращения за Германия. Освен това инвестиционните обещания за заводите Айзенах, Рюселсхайм и Кайзерслаутерн, както и центъра за резервни части в Бохум, ще бъдат изпълнени най-рано до 2020.
17.02.2017 – Изпълнителният директор на Opel коментира сливането в Туитър
Карл-Томас Нойман коментира в Туитър възможната покупка така: "Сливането с PSA по принцип е целесъобразно", пише шефът на Opel. В същото време, той помоли за "голямо съчувствие на многото въпроси от страна на нашите служители и клиенти." И двата туита са обозначени с абревиатурата KTN, както самият Нойман се обозначава.
След туита в понеделник вечер, в който той говори за своята тренировка със състезателен мотоциклет и два дни след това нищо не е публикувал.
17.2.2017 - PSA е готов да плати 3 милиарда евро за Opel
По информация на френския всекидневник Le Monde PSA е готов да плати до 3 милиарда евро за Opel
17.02.2017 – Обединението назначи представител за продажбата на Opel
Федералното правителство се подготвя за преговори относно продажбата на Opel: Съгласно единодушните съобщения в медиите държавният секретар по промишлеността Матиас Махинг ще бъде шеф парламентьор. Махинг е експерт по отношение Opel. Още като министър на икономиката в Тюрингия между 2009-2013, той обръщаше специално внимание на автомобилостроителя, най-вече на завода в Айзенах.
17.02.2017 – Федералният министър на промишлеността Бригите Цюприс стои твърдо зад продажбата на Opel
"Аз подкрепям това да се случи", каза в Берлин федералният министър на промишлеността Бригите Цюприс, относно възможното поглъщане на Opel от PSA. Но тя не желае да се говори за придобиване, а за обединяване, добави политикът на SPD, по информация на агенция Reuters. "Ние правим всичко, за да се гарантират производствените мощности и най-вече изследователската дейност да остане в Германия. Това е нашата крайна цел," каза тя.
16.02.2017 - GM възлага на адвокатска кантора
По данни на Handelsblatt GM вече е възложил на адвокатската кантора Cleary Gottlieb Stehen & Hamilton да изготви договорите за придобиване. Преговорите би трябвало да са започнали още през пролетта на 2016, без знанието на ръководството на Opel. Изпълнителният директор на Opel Карл-Томас Нойман беше уведомен едва преди няколко дни.
15.02.2017 – Изпълнителният директор на GM- Мери Бара рекламира продажбата на Opel
Един ден след обявяване на преговорите с PSA, шефката на GM Мери Бара пристигна в Рюселсхайм. Мениджърът носеше в куфара си писмо до служителите на Opel. "Въпреки че няма гаранция за обединение, би било възможно споразумение между концерна PSA и Opel/Vauxhall, изхождайки от допълнителните предимства на двете компании, те да бъдат в състояние да затвърдят позициите си на бързо променящия се европейски пазар", пише шефката на GM. С това GM и PSA в пълна степен ще развият стратегическите си възможности. "Ние ще направим всичко възможно и със сделката ще гарантираме запазването на интересите на всички страни", цитира част от писмото Allgemeinen Zeitung Mainz. В допълнение на това всекидневникът пише, че Нойман работи от месеци Opel да бъде преструктуриран до 2030 в изцяло електрическа марка. През пролетта, най-късно през май, бордът на директорите на GM ще трябва да вземе решение за електрифициране.
Както съобщава Focus, федералното правителство се е намесило в преговорите за евентуалното поглъщане на автомобилния производител Opel от френския концерн PSA. Най-важният приоритет за германската страна е Opel да запази трите си производствени мощности, каза федералният министър Андреа Нале (SPD), в сряда в Берлин след заседание на кабинета. Освен това централата на Opel в Рюселсхайм трябва да остане и да не се превърне в подразделение на френския концерн.
Федералното правителство показа, че е изненадано от възможната продажба на Opel. На срещата на министрите темата Opel е била разисквана особено интензивно, каза Нале. В момента се провеждат дискусии на различни нива - както с Opel, с компанията-майка GM и с френската страна. Управлението на концерна трябва спешно да търси диалог с представители на работниците. Особено много се държи на партньорско споразумение.
15.02.2017 – Директорът на PSA иска среща с Меркел
Както съобщава вестник Bild, позовавайки се на кръгове близки на PSA, главният изпълнителен директор Карлос Таварес спешно иска среща с Меркел.
Става въпрос да се потвърди, че PSA планира „съюз“ с Opel, се казва в доклад на концерна. Таварес предвижда дори спешна среща с представители на немските работници, пише Blatt.
Решението за продажбата на Opel междувременно поражда от своя страна голяма загриженост за работните места. Федералното правителство и провинция Хесен бяха изненадани за плановете и поискаха гаранция за работните места на около 18 250 германски служители.
14.02.2017 - PSA заяви интереса си към Opel
Както обяви Spiegel онлайн, американският автомобилен гигант General Motors сондира продажбата на своята дъщерна компания от Рюселсхайм Opel на френския си конкурент PSA Peugeot Citroën. Изглежда преговорите са в доста напреднал етап. Те включват също и поглъщане на британския производител Vauxhall. Финализирането на преговорите може би ще стане в рамките на дни. Разбира се, съществува и вариант да бъдат провалени. Дори информационни агенции като Bloomberg, Reuters и dpa също коментират разговорите.
Междувременно както GM, така и PSA потвърдиха преговорите на своите интернет страници с идентична формулировка на изявленията си. Казват следното: " General Motors и PSA Group са в съюз от 2011, който към този момент включва 3 проекта в Европа", които по своему генерираха обединяване на двамата партньори. В рамките на тази инициатива GM и PSA провериха почвата за обогатяване и разширяване на сътрудничеството. " PSA Group и General Motors потвърдиха, че те обследват редица стратегически инициативи, с единствена цел подобряване на рентабилността и оперативната ефективност.Това включва и евентуално поглъщане на Opel Vauxhall от PSA," се казва още в изявлението. Разбира се, няма гаранция, че ще се постигне споразумение.
Партньорство в две направления
Първоначално PSA само потвърди преговорите с GM за разширяване на съществуващите проекти с Opel. Говорител на Peugeot заяви, че става дума най-вече за задълбочаване на партньорството. Opel не коментира. Френското правителство и фамилия Peugeot, всеки един от тях държи 14% от двете марки Peugeot Citroën на концерна PSA, все още не са излезли със становище. 14-процентен дял в PSA държи също така и китайският автомобилостроител Dongfeng. Останалите 58% са в ръцете на работниците и служителите, както и свободно търгувани акции.
Междувременно обаче работническият съвет на Opel излезе с обща декларация с IG Metall:
"Работническиятсъвет, синдикатите и работниците бяха изненадани от слуховете за евентуална продажба на Opel/Vauxhall на PSA. Ако това отговаря на истината, че са проведени разговори на GM с PSA с цел продажба на Opel/Vauxhall, това по своему би било безпрецедентно нарушение на всички германски и европейски права на участие при вземане на решения. Независимо от това, ние безрезервно ще разгледаме евентуалната продажба на Opel/Vauxhall на PSA. В този случай целият работнически съвет и IG Metall ще представляват интересите на всички служители на Opel/Vauxhall в Германия и Европа, заедно с европейския работнически съвет и европейските профсъюзи ".
Дълга е историята на опитите за коопериране
Усилията на Opel и Peugeot още преди няколко години бяха насочени към евентуален съюз. Крайният резултат беше съвместно производство на някои модели. Така се роди Opel Crossland X върху платформата на наследника на Citroën-C3-Picasso, върху която е изграден и наследникът на сегашното Peugeot 2008. Посестримите модели на сегашното Peugeot 3008 и идващият Opel Grandland X ще дебютират на IAA през септември.
Почти от 90 години Opel принадлежи на GM. Години наред американците напразно се опитват да модернизират Opel. Миналата година, Opel пропусна целта си, за пръв път от 1999 насам му се пише черна точка. Главният изпълнителен директор Карл-Томас Нойман назова като причина за загубата от 257 милиона евро валутните сътресения след британския референдум за излизане от ЕС.
Opel в рамките на GM концерна
Моделите на Opel в GM концерна могат да се срещнат под различни марки на всички континенти. Така, през есента дъщерното дружество Holden на GM в Австралия представи своя гама от самостоятелно произвеждани и адаптирани към модели Opel. Например Insignia и Astra се преместиха в Австралия. Дъщерният Buick на GM в САЩ също има в офертата си адаптирани Insignia, Cascada и Mokka. При Chevrolet Mokka се предлага под името Trax.