Обновленията за моделна година 2018 включват дебют на най-новите двигатели Ingenium
Jaguar обяви редица подобрения за своя мощен SUV модел F-PACE и спортните седани XF и XE. Обновленията за моделна година 2018 включват дебют на най-новите двигатели Ingenium на Jaguar Land Rover и нови характеристики за удобство и безопасност, налични и при трите модела, които предлагат по-големи възможности за избор и персонализация от всякога.
Изцяло нови двигатели
Промените увеличават привлекателността и на тритe модела благодарение на два изцяло нови 4-цилиндрови бензинови двигателя Ingenium и един мощен дизелов с 240 к.с. В допълнение, F-PACE се възползва от новата икономична дизелова версия E-Performance, която обещава CO2 емисии от едва 126 г/км†.
Новите 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови двигатели Ingenium, 200 к.с. (налични за моделите XE и XF) и 250 к.с., използват изцяло алуминиевия дизайн с ниско триене на Land Rover, за да осигурят отлични топлинни качества и олекотена конструкция за подобрена икономичност и увеличена динамика на автомобила. Моделите с двигател 200 к.с. носят емблема 20t, а версиите с 250 к.с. са обозначени с 25t.
Дизеловата гама е разширена с въвеждането на 2,0-литровия 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium с двоен турбокомпресор, 240 к.с. Този мощен двигател с 500 Нм въртящ момент предлага традиционната динамика на Jaguar без да прави компромис с разходите за поддръжка.
Усъвършенстваният двигател има подобрени бутала, колянов вал и горивни инжектори и е първият 4-цилиндров двигател на Jaguar Land Rover, който използва двоен турбокомпресор. Последователната конфигурация увеличава мощността при високи обороти на двигателя и същевременно подобрява реакциите при ниските обороти. Моделите Jaguar F-PACE, XF и XE, оборудвани с новия дизелов двигател, носят емблемата 25d.
Сръхмодерна бензинова технология
Семейството двигатели Ingenium на Jaguar Land Rover имат технологиите да осигуряват изключителна динамика, икономичност и финес и същевременно да отговарят на най-строгите световни регламенти по отношение на емисиите.
Всички двигатели Ingenium предлагат образцови ниски нива на триене за оптимизиране на икономичността и финеса, а новите бензинови двигатели използват twin scroll турбокомпресори за намаляване на забавянето, оптимизирайки мощността и икономичността.
Технологията за непрекъснато променливо повдигане на клапаните (Continuously Variable Valve Lift) подобрява подаването на въздух и на двата двигателя. Новите силови агрегати с мощност 200 к.с. и 250 к.с. имат електрохидравличен контрол на клапаните за несравнима гъвкавост. Тази патентована технология осигурява изцяло променлив контрол на повдигането на всмукателния клапан за оптимална икономичност, мощност и въртящ момент в целия обхват на оборотите.
В допълнение, нова система за директно впръскване на горивото под налягане 200 бара осигурява по-екологично изгаряне. Тя включва централно монтирани инжектори с оптимизирано впръскване за подобряване на икономичността и намаляване на емисиите.
За първи път в автомобил Jaguar изпускателният колектор също е интегриран с отлетите глави на цилиндрите. Преминаването на охлаждащата течност през колектора значително намалява времето за загряване, когато двигателите са най-неикономични, което подобрява разхода на гориво и намалява емисиите.
Персонализирана динамика на шофиране
XF и XE от моделна година 2018 предоставят на клиентите по-големи възможности за персонализация на изживяването им при шофиране, благодарение на функцията Програмируема динамика, която се предлага като самостоятелна характеристика. Системата позволява на водачите да настроят автомобила според личните си предпочитания, като изберат настройки Normal (Стандартно шофиране) или Dynamic (Динамично шофиране) за двигателя, скоростната кутия и волана. Избраната комбинация се активира чрез избиране на режим Dynamic с помощта на бутона с карирания флаг на централната конзола.
В комбинация с Програмируема динамика, функцията Адаптивна динамика, която позволява на водачите да персонализират настройките на окачването освен тези за двигателя, скоростната кутия и волана, се предлага както преди и осигурява най-високите нива на динамична персонализация.
Увеличен комфорт и удобство
Увеличаването на възможностите за избор на клиентите е отличителна черта на подобренията за моделна година 2018 и за трите модела, наред с предоставянето на по-високи нива на комфорт и удобство. Регулируемите предни седалки при моделите F-PACE и XF са усъвършенствани с добавянето на подглавници със странични /странична опора. Новите дизайни включват електрическо регулиране на височината и ръчно регулиране на страничната опора.
Технологията Dual View е въведена и в трите модела, позволявайки на водача и пътника отпред да гледат различно съдържание от информационно-развлекателната система на централния 10-инчов сензорен екран. Интелигентната технология InControl се предлага в комбинация с Touch Pro и позволява на водача да следва инструкциите на сателитната навигация, докато пътникът отпред използва същия екран, за да гледа телевизия или съдържание от USB.
Обновена цветова палитра и за трите модела уеднаквява имената на цветовете с тези, предлагани в цялата гама автомобили Jaguar Land Rover, опростявайки процедурата за поръчване от клиента.
Jaguar се гордее с безопасността на своите автомобили и F-PACE, XF и XE включват редица нови технологии.
Предупреждение за пресичащ отпред трафик, част от системата от пространствени камери, е предназначена да подпомага водача, когато видимостта отпред е ограничена. Чрез дискретна, обърната напред камера, разположена в предната решетка, системата засича обекти, пресичащи пътя на автомобила, и предоставя визуално предупреждение на централния екран, ако засече потенциална опасност.
Насоки за движението на автомобила напред е част от системата от пространствени камери и помага на водача да позиционира автомобила при извършване на маневри с ниска скорост. Работейки заедно с предните сензори за паркиране, системата осигурява визуално изображение на автомобила, насложено с проекции на колелата, показвайки подравняването на волана. Водачът може да вижда измереното разстояние за паркиране на централния екран, което премахва стреса от трудните маневри.
При моделите XE и XF Асистент за мъртвата точка на видимост (BSA) усъвършенства съществуващата система Следене на мъртвата точка на видимост на Jaguar Land Rover, като използва системата за предупреждение за сблъсък заедно със системата за електрическо сервоусилване на волана. Ако BSA засече автомобил в или приближаващ мъртвата ви точка видимост при смяна на лентите, ще приложи лек натиск върху волана, за да остане автомобилът в своята лента.
Първото безкасово плащане на гориво от автомобила
Собствениците на Jaguar XE, XF и F-PACE вече могат да използват сензорния екран на автомобила си, за да плащат за зареждане на гориво на бензиностанциите на Shell, благодарение на новата система за безкешово плащане от автомобила.
Вместо да използват карта при колонката или да се редят на опашка в магазина, собствениците, които инсталират приложението на Shell, могат просто да спрат до дадена колонка в бензиностанция на Shell (първоначално във Великобритания, а след това в цял свят) и да използват сензорния екран на автомобила, за да изберат колко гориво искат и да платят чрез PayPal или Apple Pay. Android Pay ще бъде добавен по-късно през 2017 г.
След като водачът е заредил гориво, на сензорния екран ще се извежда електронна касова бележка, така че клиентите да си тръгват от бензиностанцията, уверени, че са платили. Освен това от колонката ще бъде изпращана касова бележка директно до имейл адреса на водача, за да бъде прибавяна към софтуер за счетоводство или отчитане на разходите.
В детайли:
Jaguar F-PACE
От представянето си на Автомобилния салон във Франкфурт през 2015 г., където F-PACE счупи световния рекорд на Гинес, изпълнявайки най-големия лупинг в света, мощният SUV стана най-бързо продаващият се автомобил на Jaguar. Подобренията за моделна година 2018 варират от въвеждането на по-мощни, по-икономични и по-фини двигатели до усъвършенствани предни седалки.
Визуалните промени включват обновена цветна палитра и въвеждането в списъка с опции на забележителните 22-инчови алуминиеви джанти с 15 спици, първоначално оборудвани на привлекателните модели First Edition.
Двигатели Ingenium
Фокусът на подобренията за моделна година 2018 е върху разширяване на гамата модерни двигатели Ingenium на Jaguar Land Rover, като гамата за F-PACE посреща три нови силови агрегата.
С CO2 емисии от едва 126 г/км†, новият 2,0-литров 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, 163 к.с., осигурява оптимизиран разход на гориво. Появата на версия с механична трансмисия и задвижване на задните колела осигурява 380 Нм въртящ момент и впечатляващ максимален разход на гориво от 59,2 mpg (4,8 л/100 км)*, което го прави най-икономичният двигател в гамата. Тези характеристики му спечелват емблемата E-Performance, запазена за модели, съчетаващи традиционната динамика на Jaguar с най-достъпните разходи за притежание и оптимизирана икономичност.
Освен това съществуващият 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, 180 к.с., се предлага за първи път с автоматична трансмисия и задвижване на задните колела като част от подобренията за моделна година 2018, предлагайки CO2 емисии от 134 г/км и разход на гориво при комбиниран цикъл от 55,4mpg (5,1 л/100 км).
Клиентите, търсещи подобрена динамика на дизелов двигател, могат да изберат за първи път нов мощен двигатели Ingenium, 240 к.с. Системата с двоен турбокомпресор на 2,0-литровия 4-цилиндров двигател обещава подобрена динамика при високи обороти на двигателя без да прави компромис с реакциите при ниските обороти. Версията със задвижване на всички колела с емблемата 25d е налична с високо оценената осемстепенна автоматична скоростна кутия на Jaguar – комбинация, която осигурява CO2 емисии от 153 г/км, разход на гориво от 48,7 mpg (5,8 л/100 км) и ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) за 7,2 секунди.
Новият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium, 250 к.с., се предлага с автоматична трансмисия и задвижване на задните колела или задвижване на всички колела. Той има един twin-scroll турбокомпресор и произвежда 365 Нм въртящ момент при само 1 200 оборота в минута. Плавният и откликващ бензинов двигател осигурява на F-PACE ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) за 6,8 секунди и произвежда CO2 емисии от 163 г/км в конфигурацията със задвижване на задните колела, генерирайки разход на гориво от 39,9 mpg (7,1 л/100 км).
Избор, комфорт и удобство
Промените в интериора акцентират върху увеличения избор, комфорт и удобство. Нова опция за интериора в цвят Light Oyster / Ebony придава на първокласното купе целеустремен външен вид и всички модели Prestige и Portfolio включват волан Sport като стандартно оборудване. Клиентите, които изберат автоматична трансмисия, могат да се възползват и от две поставки за чаши с капак на централната конзола, което придава на интериора по-изчистен и подреден външен вид.
Флагманските версии Portfolio включват усъвършенствани предни седалки с електрическо регулиране на височината на подглавника и ръчно регулиране на страничната опора на подглавниците, осигурявайки максимален комфорт и простота. В допълнение, технологията за екрана Dual View на Jaguar осигурява още по-голямо удобство за водача и пътника отпред.
Както и спортните седани XF и XE, F-PACE за моделна година 2018 включва най-новите технологии за безопасност с добавянето на Предупреждение за пресичащотпред трафик и Насоки за движението на автомобила напред.
Jaguar XF
Спортният седан XF за моделна година 2018 въвежда за първи път три нови силови агрегата, включително версиите с мощност 200 к.с. и 250 к.с. на 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium.
Версията с 200 к.с. се предлага със силов агрегат с автоматична трансмисия и задвижване на задните колела, съчетавайки традиционната динамика на Jaguar с отлична икономичност. Новият двигател осигурява на XF ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) за 7,5 секунди, разход на гориво от 41,5 mpg (6,8 л/100 км) и CO2 емисии от 154 г/км.
Мощният двигател 250 к.с. се предлага с автоматична трансмисия и задвижване на задните колела или задвижване на всички колела. Моделът със задвижване на задните колела предлага икономичността на двигателя с мощност 200 к.с., но ускорява от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) само за 6,6 секунди. Версията със задвижване на всички колела комбинира същата динамика с CO2 емисии от 159 г/км.
Освен съществуващите версии на модерните 4-цилиндрови дизелови двигатели Ingenium с мощност 163 к.с. и 180 к.с., клиентите могат да изберат и новия силов агрегат с 240 к.с. Мощната нова версия се предлага със задвижване на задните колела или задвижване на предните колела, съчетавайки съответно разход на гориво от 53,3 mpg (5,3 л/100 км) и 51,4 mpg (5,5л/100 км) с CO2 емисии от 139 г/км и 144 г/км. Конфигурацията с двоен турбокомпресор доставя нови нива на динамика на дизелов двигател с ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) от едва 6,5 секунди.
Изкуството на динамиката
Освен новите опции за двигателя, Jaguar XF включва за първи път Програмируема динамика като самостоятелна характеристика. Системата е оборудвана на моделите с автоматична трансмисия, които са без Адаптивно окачване, и предлага заводска настройка плюс избор от режими на шофиране Стандартен и Динамичен за волана, двигателя и скоростната кутия.**
Комбинацията Адаптивна динамика с Програмируема динамика се предлага за автомобили, оборудвани с Адаптивно окачване. Тя също така позволява на водача да регулира комфорта на возията и реакциите на управление според условията на шофиране или личните си предпочитания. Освен това, ако е поръчана информационно-развлекателна система Touch Pro, клиентите могат да се възползват от системата Dynamic-i, която добавя изключително точни данни за ускорението и графики за ускорението и спирането на централния сензорен екран, позволявайки на водача и пътника отпред да следят всеки аспект от динамиката на автомобила.
Комфорт и удобство
С щедрото си пространство за багаж от 540 литра, XF е практичен спортен седан,а добавянето на новата функция Капак на багажника, управляван с жестове, за моделна година 2018, прави товаренето и разтоварването още по-удобно.
Тази практична функция е налична за моделите с безключов достъп и Помощ при паркиране на заден ход и позволява на клиентите да отварят и затварят багажника само с леко движение на крака под задната броня. Сензори засичат движението и активират отварянето на багажника, което дава възможност за лесно товарене на багажника, когато и двете ви ръце са заети. След това водачът може и да затвори багажника по същия начин.
Увеличеният комфорт е под формата на нови луксозни седалки за водача и пътника отпред с 20-степенно регулиране. Те включват подглавници с електрическо управление и странични подложки. Същевременно технологията Dual View добавя нова функция към информационно-развлекателната система.
Петзвездниятрейтинг на JaguarXF, присъден от Euro NCAP, е подсилен от три нови функции под формата на Асистент за мъртвата точка на видимост, Предупреждение за пресичащотпред трафик и Насоки за движението на автомобила напред. Допълнителните технологии за безопасност затвърждават репутацията на спортния седан като един от най-безопасните автомобили на пътя.
Jaguar XE
Награждаваният Jaguar XE се възползва от редица подобрения. Семейството бензинови двигатели Ingenium се разширява при XE с версиите с 200 к.с., автоматична трансмисия и задвижване на задните колела и 250 к.с., автоматична трансмисия и задвижване на задните колела или задвижване на всички колела, предлагайки на клиентите по-голям избор от всякога.
Двигателят с мощност 200 к.с. на модела XE генерира 320 Нм въртящ момент, ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) за 7,1 секунди, разход на горивопри комбиниран цикъл от 45,1 mpg (6,3 л/100 км) и CO2 емисии от 144 г/км. По-мощният модел с 250 к.с. и задвижване на задните колела осигурява същия разход на гориво и емисии от ауспуха, но ускорява от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) само за 6,3 секунди. Подобреното тяга, осигурена от задвижването на всички колела на Jaguar, подобрява ускорението с една десета от секундата (до 6,2 секунди) и генерира CO2 емисии от 154 г/км.
Клиентите, търсещи още по-динамични показатели, могат да се възползват от обновения модел XE S. Неговият въодушевяващ 3,0-литров двигател V6 се споделя и от спортния автомобил F-TYPE и повишава мощността от 340 к.с. на 380 к.с., за подобрена динамика и финес.
За клиентите на дизелови автомобили, новият двигател Ingenium с двоен турбокомпресор осигурява нива на динамика на V6 от 4-цилиндров двигател. Двигателят с 240 к.с. произвежда впечатляващ 500 Нм въртящ момент от 1 500 оборота в минута, което е достатъчно, за да изстреля спортния седан със задвижване на всички колела с ускорение от 0 до 62 мили/ч (100 км/ч) за 6,1 секунди, с CO2 емисии от едва 137 г/км и разход на гориво при комбиниран цикъл от 54,4 mpg (5,2 л/100 км).
Както и спортният седан XF, моделът XE вече се предлага с Програмируема динамика като самостоятелна характеристика, осигурявайки на водача още по-големи възможности за персонализация.**
Функцията Адаптивна динамика, която също предлага персонализация на настройките на окачването, понастоящем е налична за моделите с автоматична трансмисия и мощност от 180 к.с. и 340 к.с., но ще се предлага и за моделите, задвижвани от новите 2,0-литрови бензинови двигатели Ingenium с 200 к.с. и 250 к.с. Ако автомобилът е оборудван с информационно-развлекателна система Touch Pro заедно с Адаптивна динамика, клиентите могат да се възползват от Dynamic-i, която добавя изключително точни данни за ускорението и графики за ускорението и спирането на централния сензорен екран.
Удобство и безопасност
Животът с XE никога не е бил по-лесен, благодарение на редица подобрения по отношение на удобството. Капакът на багажника, управляван с жестове, позволява на клиентите да отварят багажника с леко раздвижване на крак под задната броня, премахвайки стреса от товаренето и разтоварването на багаж.
Ако автомобилът е оборудван с информационно-развлекателна система Touch Pro, наличието на 12,3-инчовия TFT виртуален инструментален клъстер предлага по-голяма яснота за водача. С възможност за избор от четири различни визуални теми, големият дисплей позволява извеждането на навигационни карти на цял екран, намалявайки стреса от шофирането в непознати среди. Същевременно технологията Dual View прибавя допълнителна функционалност към 10-инчовия сензорен екран на централната конзола, като позволява на водача и пътника отпред да виждат различна информация на един и същи екран.
Спортният седан XE е обявен за най-безопасния голям, семеен автомобил от Euro NCAP, когато е тестван през 2016 г., благодарение на технологията, осигуряваща отлична защита за пътниците в автомобила и за пешеходците. Jaguar подобрява цялостния си пакет за безопасност с добавянето на технологиите Асистент за мъртвата точка на видимост, Насоки за движението на автомобила напред и Предупреждение за пресичащотпред трафик.
Летвата по отношение на безопасност на пешеходците е вдигната още по-високо при модела XE от усъвършенстваната система Автономна аварийна спирачка на Jaguar, която предоставя отлична функционалност с въвеждането на функцията Разпознаване на пешеходци. Системата работи при скорост от 3 до 37 мили/ч (5-60 км/ч) и използва насочена напред камера за засичане на опасности, прилагайки автоматично спирачките, ако бъде засечен риск от сблъсък. Свръхмодерната помощна система за безопасност може да идентифицира пешеходци, стоящи на над 1 метър височина на пътя на автомобила.