Мото-Пфое представи предпремиерно в България най-компактния модел на Land Rover - Discovery Sport.
Моделът дебютира пред избрана публика журналисти, като беше представен лично от Ерик Плос, регинален мениджър на Jaguar и Land Rover за Централна и Източна Европа и от Димо Николов, управител на Мото-Пфое.
Новият Discovery Sport се явява заместник на досегашния модел Freelander и впечатлява с максимално оптимизирани пропорции, като поставя нови стандарти в инженерните технологии по отношение на динамика и използване на вътрешното простраство в купето.
Приключенският дух, характерен за Discovery и за целия бранд Land Rover въобще, е пренесен в интериора на новия Discovery Sport. Впечатление в него правят висококачествените материали и новата по рода си вертикална централна конзола, която пренася премиум излъчването вътре в самия автомобил. Забележителни са интересните подходи, с които инженерите на британската марка внедряват просторни и удобни хранилища за съхранение на вещи. Интересно още е, че в новото Discovery Sport има налични цели четири изхода за 12V мощност и шест USB изхода, разпределени по трите реда седалки в автомобила, което подсказва, че в един и същи момент мога да фунцкионират редица електронни устройства. Водачът и спътникът до него отпред могат да се наслаждават още на 8-инчов информационен дисплей с тъчскрийн функция.
Но може би най-интересният факт в новия Discovery Sport e, че за първи път в света компактен премиум SUV автомобил дебютира със серийни 7 места. Специално конструираното задно окачване на модела позволява по-добра динамика и поведение и същевременно дава възможност за конфигуриране на просторно и удобно място за втория и трети ред седалки в купето. Това от своя страна допринася за впечатляващ комфорт на всякакъв вид терен. Благодарения на подобрената Terrain Response система, патентована от Land Rover, новият Discovery Sport е лидер в класа си по проходимост. Британцът изумява с 600 мм дълбочина на газене, което е непосилно за много други.
В началото новият Discovery Sport ще се предлага с два вида 4-цилиндрови турбодвигатели. Бензиновият 2.0 Si4 е с мощност 240 к.с. и директо впръскване на гориво. Той е по-компактен, но същевременно също толкова мощен, колкто 6-цилиндров агрегат, но разходът на гориво при него е с 20% по-нисък. Дизеловият 2,2-литров мотор на Discovery Sport ще се предлага с възможност за избор – 150 (TD4) или 190 (SD4) к.с. И двата осигуряват впечатляващ въртящ момент от 420 Nm. По-късно през 2015 г. ще се появи още един дизелов двигател ED4, който ще има CO2 емисии от едва 119 г/км. Всички агрегати ще могат да бъдат оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия.
Новият Discovery Sport се прозвежда в един от най-известните заводи на Land Rover – Хейлууд, в близост до Ливърпул. Моделът се предлага в 170 пазара.
Снимки: Христо Петров