По време на фестивала в Гудууд, Lexus показа 15 електрически концепта на бъдещи модели. Един от тях трябва да наседи силно почитания LFA.
Самият шеф на Toyota Акио Тойода се опита да загатне електрически наследник на LFA през декември 2021 г.: „Lexus ще разработи акумулаторна електрическа спортна кола“, която наследява начина на шофиране или „тайния сос“ от LFA.
LFR ще отвори вратите за бъдещи спортни модели от Lexus
Ниската спортна кола разполага с дълъг преден капак с дълбоки отвори, агресивна предница с LED прорези за фаровете и много сплитери. За разлика от електрическия наследник на Toyota MR2, дизайнът изглежда доста сдържан. Страничният изглед е елегантен, само задните калници издават разширената следа. Кокпитът е в различен цвят, което прави модела да изглежда още по-елегантен и деликатен.
Запазване на името LFR
Отстрани привличат вниманието малките врати, които подчертават широкия праг и се издигат по-високо в задната си част. Очертаният покрив се извива назад като купол и прелива в масивна задна част с мощен дифузьор и огромни LED светлини. Само в този изглед спортният автомобил Lexus показва своята особено агресивна страна. Японците все още не са съобщили официално име на електрическия спортист. Обаче едно патентовано обозначение на модел определя ясна посока. На 14 октомври 2022 г. името Lexus LFR беше защитено в Европейското патентно ведомство за производителя Lexus. Вписването в Ница клас 12 позволява използване за автомобилни модели и означения. Спортната кола ще зададе стандарта за предстоящите електрически модели на Lexus. В допълнение към двуместния спортист ще има Shooting Brake с четири врати, кабриолет, седан с името IS и два SUV модела.
Модуларна платформа и иновативни батерии
Общото между всички тях е използването на една и съща платформа. Тя позволява задвижване на задните или всички колела, както и плоска архитектура на батерията. Предполага се, че при стартирането на производството ще се използват полупроводникови батерии, които Toyota, като родител на Lexus, би искала да инсталира до средата на десетилетието. С пробег от около 700 километра, електрическият спортен автомобил изглежда доста практичен, ако не искате постоянно да се наслаждавате на спринта за малко над две секунди до 100 км/ч. Lexus LFA беше пуснат на пазара между 2010 и 2012 г. като двуместен суперавтомобил и беше произведен едва 500 пъти. Моделът се задвижваше от двигател Yamaha V10 с работен обем 4,8 литра и мощност 560 к.с. Максималният въртящ момент бе 480 Нм. Почти 1,5-тонният LFA спринтира до 100 км/ч за 3,7 секунди и достига максимална скорост от 325 км/ч. Тогавашната цена: 375 000 евро. Съвсем наскоро модел беше продаден на търг в издание Nürburgring Edition за 1,36 милиона евро.