Mazda ще представи новия CX-90 в началото на 2023 г. Възможно е SUV моделът да отпразнува премиерата си на CES в Лас Вегас.
Първото тийзър изображение показва дизайнерски елемент зад предния калник, който носи надписа „Inline 6“. CX-90 е първият модел на японската марка, оборудван с новия 3,0-литров редови шестцилиндров турбомотор Skyactive-X – бензинов двигател със запалване чрез сгъстяване (горивен процес SPCCI – запалване чрез сгъстяване, контролирано от искра). Това се комбинира с 48-волтова хибридна система.
Mazda CX-90 и с четирицилиндров PHEV?
Друго задвижване за големия SUV би могла да е предлаганата в Европа система за CX-60. Тя съчетава 2,5-литров редови четирицилиндров турбомотор с електрически двигател и осигурява 327 системни конски сили
Моделът с три реда седалки е предназначен предимно за американския пазар и е базиран на платформата "Large Architecture". Тя осигурява задвижване на задните колела с надлъжно монтирани двигатели и опционално двойно предаване I-Active. Задвижването на четирите колела вероятно ще е серийно за CX-90 – все пак моделът е на върха в гамата на Mazda.
За разлика от предназначените за европейските пазари кросоувъри, изградени върху малката платформа, моделите на голямата платформа се характеризират, наред с други неща, с по-голяма широчина.
Ще остане ли CX-9 в гамата?
Визуално новият CX-90 е базиран върху актуалния дизайн на Mazda. Съответно предницата е с висока решетка и тесни странични фарове. Пътническата клетка изглежда изместена назад, надвесите са къси, а при страничния изглед окото привличат разширени калници. Отзад има присвити светлини, които навлизат навътре в задния капак, както и престилка с дифузор в контрастен цвят.
Все още е под въпрос дали CX-90 ще замени CX-9 в моделното портфолио, или и двата модела ще се предлагат паралелно. Началната цена се очаква да бъде около 40 000 щатски долара. Малко след дебюта ще последва CX-70 с два реда седалки. И двата SUV модела ще бъдат пуснати в САЩ и избрани страни извън ЕС.
В галерията можете да видите снимки от сравнението между CX-5 и CX-60.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Харалд Даво