Mercedes регистрира много специален патент. Хората от Щутгарт трансформират капака за резервното колело на G-класата в класически куфар на колела.
Това става ясно от заявка в Европейското патентно ведомство под номер 015006526-001, която е подадена под номер 03.01 от Локарно за куфари, чанти и куфарчета за документи.
Дали това е оригинален капак за колело на G-класа?
Снимките, приложени към патента, показват куфар тип „тролей“ с типичния дизайн на капака на резервното колело с вдлъбнатина от средата към позиция „три часа“. Липсва само звездата на Mercedes в центъра. (В галерията показваме куфара и снимки на прототип на осъвременената G-класа с камуфлаж.)
Разбира се, това е просто реплика, а не оригинален капак, който е бил преработен. Има панта, три закопчалки и разтегателна дръжка, която на снимките още не е покрита отвътре.
Сигурното е, че куфарът не може да се монтира на мястото на резервното колело, което би било невероятно оригинално, но и невероятно непрактично. Размерът на куфара е неясен. Капаците за резервни колела са предназначени за 16- до 18-цолови джанти, дори и за 20-цолови с нископрофилни гуми.
Можем да си представим капака на колелото на EQG и като куфар на колела!
Една 20-цолова джанта без гума е с диаметър около 51 сантиметра, ръчният багаж за самолет може да бъде с размери 55 x 40 x 23 сантиметра. Дали и кога Mercedes ще пусне на пазара куфара „G-класа“, е също толкова неясно, колкото и възможността за евентуален куфар „EQG“, който е малко по-правоъгълен, но би изглеждал дори по-готино в ролята на куфар „тролей“.
Заключение
С G-класата Mercedes създаде култов обект, така че защо да не използва шума около този легендарен модел и да създаде мърчандайзинг продукти от него? Смятаме, че е страхотно!