Субкомпактният SUV на марката ще струва наравно с европейските и корейските конкуренти
Субкомпактните електрически кросоувъри придобиват все по-голяма популярност в Европа. През изминалата година Hyundai Kona Electric с пет врати намери 47 796 купувачи, а Kia Niro EV - 31 019. Peugeot e-2008 се продава много бързо, а производствената квота на модела Opel Mokka-e за 2021 г. бе разпродадена за 10 седмици. Nissan иска да влезе в същия сегмент. Както казаха представители на японската компания, инвестицията в платформата CMF-EV е толкова голяма, че е нерентабилно да се ограничи производството само на един електрически автомобил Nissan Ariya. На нейна основа ще видим бъдещия кросоувър.
Nissan има само един електрически кросоувър - Ariya. Дължината му е 4595 мм, междуосието е 2775 мм. Версиите с предно предаване имат 217–242 к.с., а версиите със задвижване на четирите колела имат 279–394 к.с. (560–600 Нм). В Япония продажбите започват това лято, в САЩ през есента и в Европа в началото на 2022 г.
Електрическият субкомпактен SUV на Nissan ще струва наравно с европейските и корейските конкуренти. Например в Германия Opel Mokka-e струва от 34 110 евро, Peugeot e-2008 - от 35 450 и Hyundai Kona Electric - 35 650 евро.
Това ще бъде автомобил от сегмента B +, който ще бъде подобен по размер на второто поколение на Nissan Juke. Дължината на последния е 4210 мм, широчината - 1800 и височината - 1595 мм. Тоест, по отношение на размерите, новият автомобил ще бъде на нивото на основните конкуренти. Предполага се, както е обичайно в сегмента, електрическият кросоувър Nissan ще бъде само с предно предаване, ще получи електрически мотор с няколко опции за форсиране, литиево-йонна батерия със със съответната мощност. Според неофициална информация най-скъпата версия на SUV-а ще получи батерия от 63 кВтч, което ще бъде достатъчно за автономен пробег400 км в цикъл WLTP.