Преговорите между двете страни няма да продължат
Сделката между Porsche и Red Bull, която трябваше да маркира завръщането на германците във Формула 1 като производител на двигатели и съсобственик в екипа на Дитрих Матешиц, няма да се състои. Преговорите между двете страни са приключили, официално потвърдиха днес от компанията.
В края на юли стана ясно, че от Porsche са стартирали процедурата за придобиване на 50% от Red Bull Racing, което моментално провокира коментарите, че е въпрос на време сделката да бъде завършена. С напредването на преговорите обаче отношенията между двете страни охладняха, негативните коментари зачестиха, а днес стана ясно, че първоначалните планове са се провалили тотално.
„През последните няколко месеца Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG и Red Bull GmbH водиха разговори относно възможността Porsche да влезе във Формула 1“, се казва в официалното изявление на германците.
„Двете компании стигнаха съвместно до заключението, че тези преговори няма да продължат. Винаги сме предпоставяли, че това партньорство ще е базирано на равенство – не само по отношение на двигателя, но и що се отнася до самия автомобил.“
In the course of the last few months, #Porsche AG and Red Bull GmbH have held talks on the possibility of Porsche’s entry into Formula 1. The two companies have now jointly come to the conclusion that these talks will no longer be continued. More: https://t.co/ZtOfoYr7U4 pic.twitter.com/1XCKaLbPfk
— Porsche Newsroom (@PorscheNewsroom) September 9, 2022
Именно нежеланието на Red Bull да остави развитието на автомобила в ръцете на Porsche е причината са разрива между двете страни. Той обаче не слага точка на амбициите на германците за участие във Формула 1 от 2026 г. нататък.
„С финалните промени в правилата състезателните серии (Формула 1) остават привлекателна среда за Porsche, която компанията ще продължи да наблюдава“, гласи заключителната фраза на официалното съобщение.
Малко преди решението на Porsche да прекрати преговорите с Red Bull изпълнителният директор на Формула 1 Стефано Доменикали коментира, че не се притеснява от подобен развой на събитията и че шампионатът е достатъчно привлекателен, за да активира и други производители.
На този етап не се споменават марки, но е факт, че с отпадането на MGU-H интересът към V6 хибридните системи нараства. Именно това бе изискването на VW, за да влезе във Формула 1. Audi вече потвърди участието си в шампионата, така че отказът на Porsche да се ангажира с Red Bull не е драматично отклонения спрямо първоначалния план на групата.
Не е изключено бордът на директорите на VW да реши Audi да поеме диригентската палка във Формула 1, a Porsche да се концентрира върху ендурънс надпреварите и Формула Е. На този етап ръководеният от Флориан Мьодлинер екип е потвърдил участие в електрическата формула само за първите два сезона от четиригодишния прозорец на Gen3 автомобилите именно заради потенциалната програма във Формула 1. За сметка на това съвместната програма с Penske в WEC и IMSA се развива с отлични темпове преди дебюта на 963 в "24-те часа на Дейтона" догодина.