Миналата година компанията трябваше да отдели 5,4 млрд. евро за различни глоби
Днес, 11 февруари, немският автомобилен производител Daimler представи финансовите си отчети за 2019 г.: за миналата година нетната печалба на компанията е спаднала с 60% до 2,7 млрд. евро, което е най-лошият резултат на Daimler за десет години. В същото време приходите на компанията нараснаха с 3%, до 172,7 млрд. евро.
Сред факторите, довели до резкия спад на печалбата на Daimler, са високите разходи за създаване на електрически и хибридни автомобили, които компанията разработва, за да спазва новите европейски правила за емисиите. Освен това миналата година компанията трябваше да отдели 5,4 млрд. евро за различни глоби и обезщетения (по-голямата част - 4 млрд., за глоби във връзка с дизелгейт).
Въпреки факта, че миналата година Mercedes-Benz, собственост на Daimler, отново се превърна в най-продаваната марка за премиум автомобили, печалбата му също намаля, тъй като именно той отчита основните глоби за дизелгейт. През 2019 г. Daimler обяви намерението си до края на 2022 г. да намали поне 10 хил. служители и 10% от всички ръководни длъжности, за да намали разходите с 1,4 млрд. евро. А наскоро немският вестник Handelsblatt пише, че Mercedes-Benz ще съкрати 15 хил. служители и се отказва от редица модели.