Силните нови регистрации в Китай водят до възстановяване на концерна от пандемията
Jaguar Land Rover (JLR) отчете скок на продажбите от 53,3% през трите месеца до септември, тъй като дилърските центрове и фабриките до голяма степен отново бяха отворени след предизвикано от пандемия спиране през първото тримесечие на 2020 г.
Концернът продаде 113 569 автомобила в световен мащаб от 1 юли до 30 септември - 27 347 от Jaguar и 86,22 от Land Rover - в сравнение с общо 74 067 през предходните три месеца. Последните данни представляват значително подобряване, но остават с 11,9% на годишна база.
Глобалните производствени центрове на JLR сега работят до голяма степен с нормален капацитет, като фабриките в Солихул, Халевуд и Нитра (Словакия) работят на двусменен режим, за да отговорят на нарастващото търсене.
JLR подчертава силните продажби в Китай като движещ фактор за възстановяването, с тримесечен скок от 14,6% само в тази страна - един от най-големите пазари на производителя - и годишен тласък от 3,7%.
През септември британският концерн отчете 28,5% ръст на продажбите на годишна база в Китай.
Продажбите в Обединеното кралство нараснаха с 231,6%, докато европейските, североамериканските и отвъдморските пазари се увеличиха съответно със 78,8%, 21,3% и 35,1%. JLR отбелязва, че всеки от тези пазари все още намалява на годишна база в резултат на продължаващите последици от пандемията.
Новината идва преди публикуването на тримесечните финансови резултати на JLR по-късно този месец. Като ранен показател за финансовото си състояние, JLR казва: „Компанията завърши септември с “около 3 млрд. британски лири в брой и краткосрочни депозити, нарастващи с 0,3 млрд. лири, което отразява предимно положителния свободен паричен поток, както се очаква през тримесечието. Общата ликвидност е около 5 млрд. паунда, включително револвиращият кредитен механизъм на компанията за 1,9 млрд. паунда, който остава неизчерпан
Силните модели на пазара включват новия Land Rover Defender, който постигна 4508 продажби през септември, и електрическия Jaguar I-Pace, който отбеляза 78% годишен ръст на продажбите във Великобритания през последното тримесечие.
Ключовите модели, включително Range Rover Velar, Jaguar F-Pace, Jaguar XE и Jaguar XF, скоро ще бъдат пуснати в продажба в актуализиран вид за 2021 година.
Jaguar също драстично намали цените и намали възможностите за персонализиране на двата си седана в опит да увеличи продажбите. Нов процес на закупуване - наричан „преглед, покупка, прогонване“ - е създаден като средство за повишаване на прозрачността на ценообразуването, но няма да бъде разпространен при други модели, тъй като XE и XF са насочени по-конкретно в сектора на търговията на дребно.
Главният търговски директор на JLR - Феликс Бройтигам, е оптимист по отношение на продължаването на възстановяването, като заяви: „Covid-19 и вторите блокировки продължават да оказват влияние върху световната автомобилна индустрия, но ние сме доволни да видим, че продажбите се възстановяват на нашите пазари.
„В Китай, първият регион, който излезе от блокиране, нашите резултати са особено обнадеждаващи. Но също така наблюдаваме значително подобряване спрямо предходното тримесечие на други ключови пазари, като продажбите се увеличават с над 50% в целия свят.
„Възстановяването се ръководи от търсенето и ние сме доволни, че успяхме да намалим запасите, за да постигнем идеални нива на повечето пазари, въпреки продължаващата пандемия, за да подкрепим по-здравословен и печеливш бизнес за Jaguar Land Rover и неговите търговци на дребно . "