Първи впечатления от комби версията на Renault Megane
Renault Megane Grandtour е едно класическо френско комби в най-добрия възможен смисъл на това понятие. Защото този автомобил предлага индивидуален стил, изглежда чудесно, предлага страхотни възможности за дълги пътешествия благодарение на голямото вътрешно пространство, добрата функционалност и приятния комфорт при пътуване и може да бъде поръчан с вече многократно доказалия качествата си 1,6-литров дизелов мотор със 130 конски сили, който буквално слага в джоба си почти всички свои преки конкуренти както с плавния си ход и отличната динамика, така и със завидно ниския разход на гориво.
За класическия купувач на комби на първо място по важност е критерият за предлаганото място. А тук дългият 4,63 м френски модел върши добра работа. Въпреки динамичната линия на покрива на пътниците не им липсва простор; конструкторите са помислили и за по-големи кутии за дребни предмети (браво!), а багажният обем е съвсем подобаващ – от 521 до 1504 литра. Освен това Renault предлага вградена в подвижния под клапа за разделяне на багажника, кутии под пода (50 литра) и сгъваща се облегалка на седалката до водача. Така с вас могат да пътуват предмети с дължина 2,7 метра. Същевременно ниският праг на багажника (590 мм) улеснява товаренето. На Grandtour му липсва единствено проход за дълги товари.
Благодарение на удълженото спрямо хечбек версията междуосно разстояние, пространството на втория ред седалки е на изключително впечатляващо за класа ниво. Останалото в интериора на Mеgane Grandtour се придържа към вече познатите от хечбека и седана високи стандарти по отношение на ергономията и централизираното управление на функциите посредством системата R-Link с внушителен по размери сензорен екран на средната конзола (7 или 8,7 инча в диагонал, в зависимост от нивото на оборудване) и възможностите за индивидуални конфигурации, осигурени от допълнително предлаганата системи Multi-Sense с режими Eco, Comfort, Sport, Neutral и Perso. Широкото разнообразие от електронни системи за базопасност и подпомагане на водача хармонира с общото усещане за високо качество и добрата шумоизолация.
От работата на двигателя със 130 конски сили и 320 нютонметра не се чува почти нищо, разгръщането на мощната му тяга е забележително равномерно, а на копринената мекота на хода съперничи единствено с на моменти направо удивително ниския разход на гориво, който много рядко достига стойност от порядъка на шест на сто, а при подходящи условия и малко повече старание от страна на водача без проблеми пада и под 5 литра на 100 километра.