Официалната премиера на автомобила бе в „Ройъл Хотикалчъръл Хол”, Лондон
RS17 е третият автомобил от новата генерация, който сваля покривалото. Неговата цел е да върне французите в топ пет при конструкторите след фиаското миналата година.
Предшественикът на RS17 изоставаше драстично спрямо автомобилите на останалите заводски отбори миналата година, но главната причина за това бе ограничената от Lotus развойна дейност. За неговия наследник няма подобни извинения, тъй като дизайнът му е изцяло дело на екипа на Renault.
Представената в Лондон версия прави впечатление с новата цветова схема, която включва класическото за Renault жълто, но и преобладаващо черно, както и „акулската перка” върху капака на двигателя. Предното и задното крило са максимално опростени и със сигурност ще бъдат заменени още по време на първия колективен тест в Барселона идната седмица.
Под капака на RS17 ще направи дебют и новият двигател на французите, който Renault трябва да предостави също на Red Bull и Toro Rosso. В Енстоун обаче ще си сътрудничат с BP и Castrol при оптимизацията на горивото и смазочните материали, докато Red Bull наскоро подписа с Exxon Mobil.
Промените при Renault са сериозни и на ръководно ниво. Тим шефът Фредерик Васор освободи своя пост през януари, което наложи реорганизация на ръководната структура. Междувременно екипът в Енстоун е нараснал близо с 25%, като последното значимо попълнение е аеродинамистът на Red Bull Пийт Майчин, който трябва да започне работа през лятото.
Променена е и пилотската линия. Джолиън Палмър ще направи втори сезон с французите, но Кевин Магнусен отстъпи мястото си на Нико Хюлкенберг, който трябва да върне Renault на подиума.