Промените засягат главно хибридното задвижване и системите за сигурност
Визуалните промени са съвсем малко. Затова пък Suzuki Swift получава оптимизирано задвижване със система мек хибрид и разширено оборудване за безопасност.
Новата триизмерна радиаторна решетка с хоризонтална хромирана лайстна и новите 16-цолови джанти би трябвало да са достатъчни, а да обозначат външно най-новата модернизация на Suzuki Swift. За интериора са предвидени нови, сребристи декоративни елементи – но само за върховото оборудване "Comfort+". Вариантите Club ще трябва да минат без нови аксесоари.
За разлика от тях обаче системата мек хибрид се предлага серийно. Наистина, концепцията с интегриран стартер-генератор, който функционира като генератор и електромотор, остава същата като досега. Хората от Suzuki обаче са повишили капацитета на литиево-йонната батерия от три на десет амперчаса, което би трябвало да направи задвижването по-икономично. Двигателят с вътрешно горене с работен обем 1,2 литра и мощност 83 к.с. също е преработен. Като алтернатива на серийната петстепенна механична предавателна кутия Suzuki предлага безстепенна CVT трансмисия. Но само в комбинация с ръчното превключване Swift може да бъде поръчан със задвижване на четирите колела.
Повече сигурност срещу доплащане
По-сериозно, отколкото при външния вид и техниката за задвижване, е довъоръжаването в областта на сигурността. В процеса на обновяване на модела Suzuki снабдява Swift с предупреждение за превозно средство в мъртвата зона, разпознаване на пътни знаци и система за спазване на пътната лента с намеса в управлението, която може самостоятелно да задържа японския автомобил в желания курс при скорост между 60 и 160 км/ч. Тези функции обаче се предлагат едва от средното ниво Comfort нагоре.
Освеженото Suzuki Swift вече се доставя на търговците. Цените в Германия започват от 16 230 евро.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Suzuki