Зад волана на новата версия на Vitara, оборудвана с 48-волтова система мек хибрид
Suzuki Vitara е от автомобилите, които винаги са се старали да правят нещата така, че да работят добре, вместо да убеждават хората колко са модерни.
Затова и не е учудващо, че Vitara продължава да бъде сред лидерите по отношение на съотношението цена-качества в своя сегмент. Добре оборудвана Vitara, задвижвана от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбомотор със 129 к.с., вече екипиран и с 48-волтова бордна мрежа и технология мек хибрид, и снабдена с двойно предаване, може да бъде купена за между 44 000 и 48 000 лева, дори най-върховото изпълнение на модела е с цена, съвсем малко превишаваща границата 50 000 лева. Срещу тази сума получавате една от най-ефективните системи за задвижване на четирите колела в сегмента – технологията ALLGRIP, която действително гарантира, че ще се справяте добре с всички предизвикателства по пътя си. Наред с това Vitara е сред най-леките представители на своята категория (с пълно оборудване автомобилът тежи около 1,3 тона) и се доказва като неочаквано приятен за шофиране автомобил, който с директната си и хомогенно работеща кормилна уредба позволява да бъде направляван с лекота и прецизност, по нищо не отстъпващи на един динамично настроен представител на компактния клас. Накланянето на каросерията също е съвсем слабо, без да напомня по неприятен начин, че каросерията е разположена сравнително високо от земята.
Двигател с добра тяга и серийна 48-волтова система мек хибрид
1,4-литровият задвижващ агрегат впечатлява за пореден път - със своята максимален въртящ момент от 220 нютонметра, наличен в почти целия реално използваем през 90 процента от времето оборотен диапазон между 1500 и 4000 об./мин, той успява да осигури достатъчен запас от тяга за всяка ситуация и едновременно с това при смесен цикъл на шофиране, дори при по-сериозно настъпване по магистрала постига съвсем приличен разход. Както може и да се окачва, технологията мек хибрид показва своите предимства по отношение на консумацията и ефективността най-вече на града, където Vitara e станала осезаемо по-икономична отпреди.
Функционален и ергономичен
Вътрешността на Vitara отново подхожда на честния характер на този модел – вместо да блести с дизайнерски заигравки, интериорът по-скоро прави впечатление с това, че е доста по-просторен и удобен, отколкото предполагат по-скоро скромните външните размери на каросерията, седалките отпред са идеални дори за дълги пътешествия, а ергономията не поражда дори минимални поводи за недоволство.
Текст: Божан Бошнаков