Гунар Херман, шеф на Ford Германия, обяви, че няма измами в софтуера на компанията
В Германия много здраво се хванаха с дизеловия проблем. Дизелгейт вълната от САЩ се разпространи и в Европа, което доведе до извършването на поредица от проверки. Фактът, че в реалния живот дизеловите двигатели излъчват доста повече азотни оксиди, отколкото посочените данни в каталозите, отдавна е известно. Най-важният въпрос е дали са злонамерени корекциите на стойностите (както е в случая с концерна Volkswagen)? Сега такава проверка трябва да бъде направена и на Ford.
В екотестовете на авторитетния клуб ADAC през 2016 г. и 2017 г. Ford е сред изоставащите. В скорошна проверка на емисиите по време на движение, проведена от екологичната организация Deutschen Umwelthilfe, в Mondeo е установено деветкратно увеличение на емисиите на NOx над позволената норма за този вид тест.
Изданието Wirtschafts Woche съобщи, че Министерството на транспорта на Германия поиска регулаторът Федералната служба на транспорта (KBA), да разследва дизеловата версия на модела Mondeo (двигател 2,0 TDCI). Повод за това станаха независими тестове на вредните емисии. Ще бъде направена повторна проверка за изясняване на причината за измененията. Гунар Херман, шеф на Ford Германия, веднага обяви, че няма измами в софтуера на Ford и компанията не поставя незаконни устройства. Но немските чиновници искат да се убедят сами в истината. Между другото, преди това такава проверка бе извършена с C-Max и Focus. Резултатът е отрицателен. Измамен софтуер не е бил намерен, въпреки че по време на пътните изпитания компактният ван е показал, че наистина изхвърля твърде много азотни оксиди.
В различни периоди редица компании бяха заподозрени в използване на софтуер, който променя работата на дизеловите двигатели на тестовия стенд с цел представяне на показатели, които съответстват на стандартите. Но не всички въпроси до момента са получили удовлетворителен отговор, междувременно немските компании обявиха мащабна кампания за отзоваване на дизелови автомобили за корекция на софтуера.