В рамките на частичното си обновление коравият пикап получи нов двигател
Още когато Toyota представи на европейския пазар осмото поколение на своя неразрушим пикап Hilux, истинските фенове на този тип машини бяха не съвсем доволни от решението на японците да предлагат модела на пазара единствено с 2,4-литров двигател. Ако трябва да бъдем съвсем честни, те не бяха безкрайно щастливи още когато при обновлението на предшественика едновремешният трилитров агрегат отстъпи място на хипотетично по-екологичен, но на практика по-маломощен 2,8-литров агрегат. Неотдавна актуалната генерация на Hilux беше подложена на фейслифт, включващ освежен дизайн и модернизирана техника, като за радост на мнозина има и друга новост - нова върхова моторизация.
Новият топмодел в гамата на Hilux се задвижва от двигателя с означение 1GD-FTV, който познаваме и от "малкия" Land Cruiser. Въпросният 2,8-литров четирицилиндров турбодизелов агрегат в най-новото си изпълнение разполага с 204 конски сили и 500 нютонметра максимален въртящ момент, като при се комбинира единствено със също новото върхово ниво на оборудване, наречено Invincible. Въпросната линия на екипировка трябва да се явява свеобразен отговор на Ford Ramger Wildtrack и се отличава с редица специални елементи по екстериора, които карат японския пикап да изглежда като самурай с излъчване на мачо. В интериора детайлите, които при другите варианти са решени в сребристо, са получили ново изпълнение в блестящо черно.
Освен това интериорът предлага кожени кресла с двуцветна тапицерия и синьо амбиентно осветление - доста шик за пикап, с който успешно можете да достигнете до почти всеки край на света. Като опция се предлага и озвучителна уредба JBL с девет високоговорителя и осемканален 800-ватов усилвател. Инфо-развлекателната система е с осеминчов тъчскрийн.
Сред важните новости за модела е преработената ходова част, която е получина нови пружини и променени настройки. Резултатът е подобрено пътно поведение, което е все така далеч от това на цивилен SUV, но истината е, че така и трябва да бъде предвид приоритетите на Hilux - този автомобил трябва да се справя с всичко и да оцелява след почти всякакви предизвикателства, а не да глези. Истината е, че за пикап тази машина се държи съвсем задоволително на пътя и вози прилично - повече не е и необходимо.
Наред с новия по-голям двигател, Hilux e получил и преработена автоматична трансмисия, която сега работи значително по-хармоничо в сравнение с преди. Така че в допълнение към страхотната тяга, осигурена от 500-те нютонметра, сега водачът може да разчита и на предавателна кутия, която се държи наистина адекватно във всеки един момент - без спортни амбиции, но с радваща компетентност.
Иначе моделът е все така способен в дисциплините, които са наистина важни за него - товароносимостта е около един тон, максималната маса на прикачения товар достига три тона и половина, а възможностите в пресечен терен са грандиозни.
Текст: Божан Бошнаков