Водород в 5-килограмови туби за по-лесна и удобна употреба
Toyota разработи прототип на преносим водороден резервоар. Той трябва не само да захранва автомобилите с енергия на места, където няма водородни станции наблизо, но и да разшири употребата на автомобили с подобно задвижване.
Не само френската стартираща компания NamX се противопоставя на липсата на инфраструктура за водородни зарядни станции с идеята за преносими контейнери. Toyota също разработи съответен прототип, тъй като компанията отдавна работи по водородната технология с модела си Mirai, един от пионерите в серийното производство на превозни средства с горивни клетки. Цилиндърът, който японците представиха, е с височина 40 см и диаметър 18 см. Твърди се, че теглото на контейнера е пет килограма. Японците все още не разкриват количеството водород, което ще съдържа. Голяма част от теглото вероятно се дължи на корпуса на цилиндъра, който трябва да е много здрав и устойчив.
Употреба не само в автомобили
Стандартизираният водороден патрон може да доставя енергия не само на електрически автомобили с горивни клетки. Областите на приложение надхвърлят рамките на автомобилната индустрия - например за енергийно захранване на стационарни горивни клетки в домакинствата.
В Япония, където често се случват тежки земетресения, производството на електроенергия от водород играе ключова роля в засегнатите региони. Toyota възнамерява да представи прототипа на водородния патрон за първи път на 24-часовото състезание във Фуджи по-късно тази година.
Широко поле за употреба
Toyota си партнира с други фирми в изграждането на "умния" град на бъдещето Woven City, като усилията на компаниите се очаква да помогнат на хората както в домакинствата, така и в автомобилната индустрия. Една от целите на проекта е да се популяризира технологията на горивната клетка чрез все по-широка мрежа от станции за зареждане, както и да да бъдат улеснени процесите на транспортиране, зареждане, производство и всекидневна употреба.