Volvo гарантира 80-90 километра пробег на електрическия C30 при температури под -20 градуса. Електромобилът го постига с три отделни термосистеми.
C30 Electric, е оборудван с електромотор, чиято мощност достига 82 кВт и литиево-йонната батерия с капацитет от 24 кВт/ч. При стандартни условия тази комбинация гарантира пробег от 150 км, но напълно очаквано при екстремно ниски температури съответната стойност е приблизително с 40% по-ниска.
На този етап нито един производител не е дал конкретна информация за това какво се случва с електрическите автомобили при подобни условия. В последния видеоклип от Volvo обясняват, че C30 Electric няма проблеми със задвижването и при минус 33 градуса и че това е възможно благодарение на трите отделни термосистеми. Първата се грижи единствено за отопляването, съответно и охлаждането на купето, втората контролира температурния баланс на батерията, а третата – на електродвигателя и силовата електроника.
За да не изразходва ресурса на батерията, който и без друго е значително по-нисък при отрицателни температури, C30 Electric е оборудван със специален подгревател за климатичната система на купето, който работи на биоетанол. Резервоарът му побира 14,5 литра, а достигането на комфортна температура в салона отнема приблизително 3 минути. Няма как обаче да не отбележим компромиса, който шведите правят – електрически автомобил със система за отопление, която все пак разчита на процеса на изгаряне, макар и да работи на етанол.
„Водачът може да програмира и контролира изцяло климатичната система, така че да съответства на нуждите му при дадено пътуване“, обяснява Ленарт Стегланд, президент на Volvo Special Vehicles. „По подразбиране тя работи на етанол, когато е нужен максимално дълъг пробег. На къси разстояния обаче климатичната система може да се захранва и от батерията.“