През 2023 г. Volkswagen ще пусне на пазара третото поколение на своя най-продаван SUV модел Tiguan. Нашият ловец на маскирани новости засне прототипа по време на зимни тестове, а нашият компютърен художник го представя дигитално (първата снимка).
От пазарната премиера на първото поколение през лятото на 2008 г. в Германия са регистрирани повече от 810 000 броя Tiguan (включително второто поколение). Сега предстои появата на следващия модел, който е значително преработен.
Голяма паст, по-малка решетка
Вниманието привлича изцяло преработената предна част, която на прототипа все още изглежда малко изкуствена. Горната част на предницата е камуфлирана, с което формата на фаровете и решетката трябва да останат скрити. При по-внимателен поглед фаровете с HD технология продължават по-навътре, решетката и свързващите ребра, включително LED лентата, са по-тесни. Широката паст в долната престилка, ограничена от типичните "скоби", не е замаскирана. Тази форма вече може да се види в Golf и много други модели – но не и в толкова изразителен вид. Остава под въпрос дали Volkswagen очаква клиентите на бестселъра да харесат такъв поляризиращ дизайн на предницата.
Като цяло новият Tiguan изглежда по-голям; SUV моделът е удължен до 4,54 метра (актуалното поколение е между 4509 и 4514 мм) и е малко по-нисък. Междуосието нараства от 2,66 на 2,7 метра. Обемът на багажника е около 650 литра. Отстрани се забелязва, че вече няма непрекъснат ръб под линията на прозорците. Вместо това две леко извити гънки моделират предните и задните калници. Заедно с по-ниско разположените дръжки на вратите те придават на Tiguan по-плавна линия. Задната част също изглежда малко по-дълга. Залепените фалшиви светлини и фалшивите накрайници на ауспуха трябва да прикрият истинския им дизайн.
Две plug-in хибридни задвижвания за новия Tiguan
Третото поколение на Tiguan, както и предишното, ще е базирано върху модулната система за напречни двигатели (MQB) на концерна Volkswagen, която наскоро беше актуализирана. Audi A3 и VW Golf вече използват новата версия. Същото се отнася и за двигателите. И в бъдеще ще се предлагат четирицилиндрови дизелови и бензинови мотори, както и plug-in хибриди. В момента освен 1,5-литров TSI и двулитров TSI, от VW предлагат и TDI агрегат с работен обем два литра. Актуалната PHEV версия е 1,4-литровият eHybrid. Новата моторна гама предвижда само двулитрови двигатели – бензинови и дизелови като меки и plug-in хибриди. Последните в комбинация с 2.0-литровия TSI с 204 и 272 к.с. ще имат пробег от почти 100 километра.
По отношение на оборудването Tiguan ще разполага с 15-инчов тъчскрийн, масажиращи седалки и асистент за паркиране. Седемместната версия Allspace вече няма да се произвежда - вместо това VW ще донесе в завода във Волфсбург Tayron от Китай и ще предлага този модел като заместител на Allspace от 2026 г.