Употребяваните Chrysler 300C често се срещат на твърде примавливи цени. Американецът с техника на Mercedes обаче може да бъде наречен всякак, но не и безпроблемен.
Дебютиралият през 2004 година 300C произлиза от ерата на Daimler-Chrysler и комбинира американски дизайн с техниката на Mercedes E-класа (и по-точно генерацията с индекс W 210). Това определено помогна на американския модел да постигне добри резултати на Стария континент, още повече, че цените му като нов също бяха доста атрактивни.
Двигател: Отначало изборът се свеждаше само до два бензинови двигатеря. Двата шестцилиндрови агрегата с обем 2,7 л (193 к.с.) и 3,5 л (249 к.с.) определено не са особено темпераментни, а на всичко отгоре имат среден разход поне 13 литра/100 километра. Могъщите осемцилиндрови версии – 5,7-литровият с 340 к.с. и топвариантът SRT8 с кубатура 6,1 литра и мощност 430 к.с. (на пазара от есента на 2004 г.) впечатляват с прекрасни маниери на работа, но и още по-голяма жажда за гориво: тук разходът е минимум 15 л/100 км. Една от алтернативите е доработването за работа с газ, каквото дори се предлагаше в заводско изпълнение за 3,5-литровия V6 през 2005 и 2006 година. От 2005 г. гамата се разширява от 3.0 CRD V6 common rail дизелов мотор от асортимента на Mercedes. Със среден разход около и под 10 литра на 100 километра той бързо се превърна в любимец на европейската клиентела.
Каросерия: Макар по външните си размери Chrysler 300C да се доближава до Mercedes S-класа, вътрешният обем е на нивото на Е-класата. Малката остъклена площ затруднява обзора. Малко след представянето на седана, през 2004 г. Chrysler пусна на пазара и комби варианта Touring, на който до края на производството през 2011 година се падат около 70 процента от всички продажби на модела.
Изработка: Отвътре не се забелязва почти нищо от германските гени на автомобила. Пластмасите и кожените тапицерии не изглеждат особено качествени, не липсват и разнообразни шумове. Добрата новина е, че за корозия по каросерията не може да става и дума.
Безопасност: Сериозен плюс на Chrysler 300C е богатото стандартно оборудване, което включва серийно ESP и въздушни възглавници за главите.
Ходова част: Прецизността на управлението не дава никакви поводи за критика, а настройката на окачването е нетипично стегната за американските стандарти. Това обаче води до ускорено износване на шарнирните елементи, което важи и за спирачките.
Кой двигател ви препоръчваме
Най-разумният вариант е дизеловият V6, серийно комбиниран с петстепенен автоматик. Бензиновите агрегати дават висок разход на гориво.
Кой тип каросерия да изберете
Комбито предлага просторно, но твърде ниско багажно отделение. Предвид разликата от около 2000 евро на вторичния пазар, седанът може би е по-разумната инвестиция – макар да формира едва 30 процента от общите продажби на модела през годините, той се среща значително по-често на вторичния пазар в сравнение с комбито.
От коя година да е моделът
Произвежданите до 2010 година от Magna Steyr в Грац екземпляри са значително по-качествени от тези, които започват да идват през 2011 г. от Щатите.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още при базовото оборудване неща като ксенонови светлини и климатроник са серийни. Частичните кожени тапицерии са част от препоръчителния пакет Comfort.
Каква е цената
На вторичния пазар Chrysler 300C вече не е много по-евтин в сравнение с Е-класата на Mercedes, а като поддръжка даже е по-скъп.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Произвежданият от 2004 година Chrysler 300C е създаден заедно с Mercedes-Benz. Поради тази причина голяма част от компонентите по автомобила са идентични с E-класата (W 210). За съжаление като техника 300C не се представя толкова добре, колкото обещава атрактивната му външност. Резултатите от техническите прегледи са направо катастрофални. Разбита ходова част, неработеща ръчна спирачка, отклонения при проверката на отработилите газове – това са само част от характерните проблеми. Затова който се интересува от Chrysler 300C, трябва да бъде извънредно внимателен преди да стигне до покупка.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
n/a
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Nedqlko tsochev Ima li nqkoi kolega koito moge da mi kage kak da smenq pistoviq remak 4e sam s decata i se skasa na 1700 km ot vka6ti
Nedqlko tsochev Strahoten avtomobilb
до Делфорд Естествено това е Mercedes-Benz W210 E class.
Delfort Не знам другите какви проблеми имат с 300С но моят е с 3500сс.двигател, модел 2006г. и до сега нямам никакви проблеми, единствено някакво реле смениха за 4 години работа.
stanislav ne, az karam 300 limited 2005 god i sam mnogo dovolen, predni diskove komplekt sas nakladki, originalni na mopar - 300 lv ...
rado moje li da mi kaje niakoi skapa li e podrajkata na tazi kola
Nedqlko tsochev
Ima li nqkoi kolega koito moge da mi kage kak da smenq pistoviq remak 4e sam s decata i se skasa na 1700 km ot vka6ti
Nedqlko tsochev
Strahoten avtomobilb
до Делфорд
Естествено това е Mercedes-Benz W210 E class.
Delfort
Не знам другите какви проблеми имат с 300С но моят е с 3500сс.двигател, модел 2006г. и до сега нямам никакви проблеми, единствено някакво реле смениха за 4 години работа.
stanislav
ne, az karam 300 limited 2005 god i sam mnogo dovolen, predni diskove komplekt sas nakladki, originalni na mopar - 300 lv ...
rado
moje li da mi kaje niakoi skapa li e podrajkata na tazi kola