Дългият 4,08 метра миниван Citroen C3 Picasso се произвежда от 2009 г. като конкурент на Opel Meriva с оригинален дизайн и място за петима души.
„Тре шик”, ви се иска да извикате, като гледате Citroen C3 Picasso – защото в иначе скучния като оформление сегмент на вановете той внася съвсем индивидуална, жизнерадостна нотка. Най-силно впечатление прави голямото панорамно челно стъкло от три части с тънки разделителни колонки, което създава усещане за много въздух и простор и значително улеснява обзора във всички посоки.
Двигател: Изборът включва общо четири агрегата, като двата бензинови са плод на сътрудничеството с BMW. Мощността им е 95 и 120 к.с. Дизелите генерират 92 и 112 к.с. и се нуждаят от между 4,2 и 4,8 л/100 км. За разлика от тях, бензиновите мотори изразходват около шест и половина литра.
Каросерия: Citroen C3 Picasso предлага множество интелигентни детайли, като плъзгаща се задна седалка, сгъваща се облегалка на седалката до водача, сгъваеми масички и слънчеви щори за пътниците отзад – това го прави извънредно подходящ за семейства с деца. Но дори и за малчуганите мястото отзад не е в изобилие, а седалките с недобре очертани форми не са особено удобни за тях. Отпред обаче е осезаемо по-просторно. На арматурното табло цифровите уреди са разположени централно, близо до челното стъкло – това също изисква привикване, поне в началото.
Изработка: На видимо различната външна стилистика отговаря видимо добра вътрешна изработка – поне за автомобил от този ценови клас. В кабината на Picasso има много метален блясък, а арматурното табло е покрито с пластмаса на фини бръчки.
Безопасност: Citroen C3 Picasso получи добри оценки от краштеста на Euro NCAP в раздела за челни и странични удари, значително по-слаба обаче е защитата на пътниците при удар отзад.
Ходова част: Citroen C3 Picasso се държи сигурно на пътя, но от него не трябва да се очаква особено чевръсто поведение – една от причините е кормилната уредба с лек ход, но твърде изкуствено усещане за контакта с пътя. При голяма скорост в завой малкият ван очаквано недозавива, а при отнемане на газта системата ESP овладява положението в случай на необходимост.
Кой двигател ви препоръчваме
Цар на икономиите е четирицилиндровият дизел HDi 90 FAP, който се комбинира с петстепенна трансмисия с „къси” предавки и се задоволява със скромните 4,2 л/100 км. При бензиновите мотори спокойно можете да се насочите към по-мощната версия, защото VTi 120 изразходва почти същото количество гориво като по-слабия с 25 к.с. VTi 95. Освен това изборът при Citroen C3 Picasso включва и вариант на пропан-бутан.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Понеже загубата на стойност от овехтяване е най-голяма през първата година, за препоръчване са модели от 2011/2012 г. През 2012 година имаше лека модернизация, но беше толкова минимална, че почти не би трябвало да се отрази на овехтяването. Трудно могат да се открият качествени разлики между отделните моделни години.
Кое ниво на оборудване е подходящо
За Citroen C3 Picasso в Германия се предлагат пакетите Attraction, Tendance (по-скъп с 2050 евро като нов) и Exclusive (срещу още 2050 евро). На пазара за употребявани автомобили е най-добре да се оглеждате за последния, защото той включва автоматичен климатик и 16-цолови алуминиеви джанти.
Каква е цената
Двегодишни екземпляри с бензинов мотор с 95 к.с. се продават за малко под 9000 евро. Съпоставимият дизел е с над 2000 евро по-скъп – такава разлика по правило е оправдана само ако се пътува често и надалеч.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Сред минивановете Citroen C3 Picasso се позиционира между най-добрите. При огледа спирачките трябва да се проверят за износване (особено дисковете), а ходовата част – за хлабини по шарнирните съединения.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили