След сравнително спорното качество на предшественика актуалната гама 204 връща надеждността и качеството на характерното за Mercedes ниво.
Класическа радиаторна решетка със звезда върху капака или Avantgarde с голяма, интегрирана в радиаторната решетка звезда – последното издание на С-класата от 2007 година върна в долния сегмент на средния клас типичните ценности на Mercedes, като комфорт, солидна изработка и функционалност. Единствено забележки имаше по отношение на усещането в интериора, при това само до обновяването от 2011 година. Въпреки визуалната свързаност с новото поколение, всъщност компактният Mercedes CLC (от 2008 до 2010 г.), технически е обвързан с моделната линия 203 и едва през 2011 година бе сменен с Mercedes С Coupe.
Двигател: Диапазонът от задвижващи агрегати е много широк и включва от четири- до осемцилиндрови мотори с диапазон на мощност от 120 до 487 к.с. Изборът се затруднява обаче от многобройните промени при тях по време на моделния живот. Ако изминавате по-малко от 15 000 км на година, можете да се насочите и към базовия бензинов Mercedes C 180. При по-дълъг годишен пробег е добре да изберете четирицилиндров дизел, който в началото при преминаването към моделната линия OM 651 през 2009 година имаше някои проблеми (с подгревните свещи) и не принадлежи към най-хармоничните и икономични агрегати. При V6 моторите дизелите имат предимство пред бензиновите.
Каросерия: Въпреки по-високата цена, доплащането за по-просторното и гъвкаво комби си заслужава. Купето предлага по-малко място и комфорт при качването отзад, но пък осигурява багажен обем от 450 литра и сгъваща се задна седалка.
Изработка: Интериорът не блести с особено благородно излъчване, но и след 100 000 километра изглежда като нов. Рядко могат да бъдат открити признаци на поява на ръжда.
Безопасност: Дори в базово ниво на оборудване С-класата на Mercedes предлага спирачки на ниво и множество системи за защита от катастрофа. Като опции могат да се поръчат биксенонови светлини за завой, странични въздушни възглавници отзад, парктроник, както и системи за предупреждение при непреднамерено напускане на лентата.
Ходова част: Базовата настройка на окачването комбинира добри абсорбиращи качества и сигурно поведение с прецизна, но не чак вълнуваща управляемост. Спортното окачване с 18-цолови гуми влошава комфорта, а системата за двойно предаване, която подобрява сцеплението, увеличава разхода на гориво с около 1,5 л/100 км.
Кой двигател ви препоръчваме
Изключително популярен и изгоден като експлоатационни разходи е базовият дизел с нива на мощност от 136 и 170 к.с., най-добре в комбинация с автоматична трансмисия. Хората, пътуващи по-малко, могат да се насочат и към бензиновия Mercedes C 180, а тези, които изминават много километри – към V6 турбодизела.
Кой тип каросерия да изберете
Практичното комби на С-класата е харесвано наравно със седана. Купето с две врати Mercedes CLC е базирано на предшественика.
От коя година да е моделът
В началото на производството четирицилиндровият дизел OM 651 има някои конструктивни проблеми. С обновлението на модела през 2011 година интериорът става по-висококачествен.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Достатъчно функционален е и базовият вариант, но за около 2000 евро допълнително Elegance предлага повече хром и дърво, Avantgardе включва и споменатата спортна решетка.
Каква е цената
Седаните от първите години на производство стартират от 12 000 евро, за един Mercedes C 200 CDI T от 2009 година трябва да извадите 18 000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, C-класата осигурява достойно представяне на марката в този клас с високо качество и ниско ниво на повреди дори при големи пробези. В случай че последните са с автоматична трансмисия, е добре да се провери износването на спирачките. Поради рядкото използване на ръчната спирачка трябва да се провери и нейното състояние. Понякога, макар и рядко, се появяват проблеми със светлините. Благодарение на доброто представяне на C-класата във всички категории пробег, тя заема второ място в класацията „Най-добър във всички класове”.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили