Роудстърът на Mercedes с метален сгъваем покрив е един от моделите с най-стабилни цени на вторичния пазар.
Фактът, че собствениците на този модел не желаят да се разделят със своите автомобили личи особено ясно от скромния асортимент на вторичния пазар. Напълно очаквано, цените са високи.
Двигател: Не е задължително човек да инвестира в шестцилиндров мотор. Четирицилиндровите агрегати хармонират достатъчно добре с характера на SLK и формират около две трети от вторичния пазар. Това в голяма степен вероятно се дължи на факта, че Mercedes SLK е особено популярен сред дамите, за които броят на конските сили не е от първостепенно значение. Бензиновият V6 (наличен във варианти с 272 и 305 к.с.) има по-приятен звук, но в комбинация със седемстепенната автоматична трансмисия се представя недотам убедително и не е непременно по-добрата алтернатива. 1,8-литровият компресорен мотор със 184 к.с. е предостатъчен за нуждите на SLK. Версията 250 е със същия мотор, но с по-голямо налягане в компресора, разполага с 204 к.с. и е още по-темпераментна.
Каросерия: Още първата генерация на модела доказа недвусмислено, че не може да има дори съмнения по отношение на надеждността на механизма на твърдия сгъваем покрив. При него обаче мястото за пътниците и багажа им беше доста скромно. Тук второто поколение се представя по-добре, но при отворен покрив SLK все пак не е подходящ за дълги преходи с много багаж.
Изработка: Спорна тема при Mercedes SLK. До смяната на поколенията през 2011 г. (R 172) моделът търпеше критика за недотам качествените пластмаси в интериора. От друга страна именно в това отношение второто поколение (R 171) се представя по-добре от първото (R 170). Иначе солидността на техниката на този модели на Mercedes е извън всяко съмнение.
Безопасност: Издръжливите спирачки и пълният набор въздушни възглавници са задължителна част от репертоара на всеки Mercedes. В краш теста на Euro-NCAP обаче първото поколение на SLK (R 170) постигна само четири от пет възможни звезди. Наследниците не са участвали в такъв тест.
Ходова част: Макар със смяната на поколенията SLK да става все по-пъргав на пътя, той все още не може да се нарече спортен автомобил, затова пък продължава да бъде един от най-комфортните роудстъри на пазара.
Кой двигател ви препоръчваме
1,8-литровите компресорни мотори хармонират отлично с компактния роудстър. Те предлагат добра тяга още от ниските обороти, реагират добре при подаване на газ и не харчат твърде много. Вариантът 250 изненадва приятно с официален среден разход около 7 л/100 км. Шестцилиндровият атмосферен двигател на 350 има спортен звук, но синхронът му с автоматичната трансмисия не е идеален. На спестовниците бихме препоръчали предлаганият от 250 CDI 2,2-литров битурбодизел.
От коя година да е моделът
Втората генерация (R 171) на SLK бележи напредък по отношение на простора в купето и усещането за качество в интериора. При него се появява и новото поколение 1,8-литрови компресорни двигатели. Особено препоръчителни са моделите след фейслифта от 2008 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
При роудстъри като Mercedes SLK кожените тапицерии и подгряването на седалките са почти задължителни. За пълната наслада от шофирането не трябва да липсва и подобаваща озвучителна система. Изненадващо добър е ефектът от системата за обдухване с топъл въздух в областта на врата (Air Scarf). На вторичния пазар тя почти не оскъпява автомобила.
Каква е цената
SLK е скъп – ограниченото предлагане и голямото търсене обуславят високите цени. Седемгодишен модел с V6 струва около 15 000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Mercedes SLK е сред отличниците при проверките за повреди на Dekra във всички области. Рядко се срещат износени елементи по предното окачване, търсенето на други слаби места остава напразно. Макар че SLK се представя на по-добро от средното ниво и при спирачките, повече внимание в тази област никога не е излишна. Дори моделите с голям пробег се представят впечатляващо.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили