Шестото поколение на модела Mitsubishi Colt използва еднаква платформа с тази на Smart Forfour и може да се намери на доста изгодни цени на вторичния пазар.
С дължината си от 3,90 метра, произвежданият в периода между 2005 и 2012 година технологичен събрат на Smart Forfour е изключително маневрен и удобен в градски условия автомобил.
Двигател: Базовият трицилиндров двигател с работен обем 1,1 литра не се отличава с много изискани маниери на работа, но предлага достатъчно динамика за движение в градски условия със своите 75 к.с., а 1,3-литровата четирицилиндрова машина с 95 к.с. не е много по-темпераментна, но за сметка на това работи по-тихо и равномерно. И двата двигателя се предлагат в Cleartec вариант – икономични версии с гуми с намалено съпротивление на търкаляне и система старт-стоп. Върхов двигател в гамата е 1,5-литровият турбомотор със 150 к.с., който обаче се среща изключително рядко на вторичния пазар – също както и спреният от производство поради слабо търсене през 2008 година дизелов вариант
Каросерия: Шестото поколение на Mitsubishi Colt се предлага на вторичния пазар във варианти с две и с четири врати, както и под формата на купе-кабриолета с твърд сгъваем покрив CZC. Благодарение на подобните на миниван форми на каросерията, достъпът до купето е удобен и има достатъчно място за главите на по-високите пътници. За сметка на това обемът на багажника и пространството на задните седалки са доста скромни. Задната седалка може да се измества надлъжно само при автомобилите с четири врати, произведени преди фейслифта през 2008 година
Изработка: Положително погледнато, големите повърхности от лесна за поддържане и почистване пластмаса могат да се причислят и към силните страни на интериора на Mitsubishi Colt – също както семплите материи и облицовки на пода. При фейслифта използваните материали, шумоизолацията и оформлението на контролните прибори бе подобрено, а външно обновените версии могат да се разпознаят по голямата предна решетка в стила на актуалния Mitsubishi Lancer
Безопасност: ESP и страничните въздушни възглавници винаги са били част от допълнителното оборудване на модела. Затова покупката на автомобил втора ръка трябва винаги да бъде съпроводена с внимателен преглед на наличните мерки за безопасност, както и на известните с податливостта си на бързо износване елементи на спирачната система. В тестовете Euro NCAP моделът Colt постигна четири от максималните пет звезди за безопасност
Ходова част: Малкото Mitsubishi се отличава с безопасно и лишено от големи проблеми поведение на пътя. Комфортът на возене също е приличен, имайки предвид размерите на автомобила, като окачването на спортните версии Ralliart е значително по-твърдо. Критики заслужава работата на кормилната уредба – индиректна и с недостиг на обратна информация към водача
Кой двигател ви препоръчваме
Трицилиндровият базов двигател със 75 к.с. е достатъчен в повечето случаи. Ако търсите повече мощност е добре да се насочите към 1,5-литровия Turbo. Дизелът с 95 к.с. е икономичен, но се среща доста рядко
Кой тип каросерия да изберете
Ако пътувате предимно сами или само с още един спътник, по-изгодната като цена версия с две врати ще ви свърши работа. Mitsubishi Colt купе-кабриолетът (2006–2009) се среща много рядко на вторичния пазар
От коя година да е моделът
Moделите преди фейслифта през 2008 година изглеждат доста скучно. Модернизираната версия на Mitsubishi Colt не само изглежда по-добре, но има и по-голям багажник.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Серийното оборудване е на доста скромно равнище. Климатичната инсталация е серийна от ниво на изпълнение „Inform“, а аудиосистемата с радиоприемник и CD/MP3-плейър и крайно препоръчителната система ESP – едва при „Invite“. Toпизпълнението „Intensе“ предлага допълнително предимно украшения като алуминиевите колела
Каква е цената
Модели след фейслифта с базовия двигател със 75 к.с. могат да се намерят и под 5000 евро. Версията с турбодвигател може да ви струва и с 4000 евро по-скъпо в Германия
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Mitsubishi Colt Z30 е един от скритите шампиони в малкия автомобилен клас – с изключение на някои дребни нередности в осветлението и бързо износващите се консумативи на спирачната система, моделът не показва никакви слабости в прегледите на Dekra. Преди покупка трябва да се проверят само обичайните износващи се възли и компоненти
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Анонимен
Кажете нещо за 2.5 4х4?
Анонимен
Razkoshna KOLA!