Този автомобил е подходящ за търсачите на изгодни сделки. Компактният модел Nissan Tiida впечатлява със солидна техника и ниски цени.
За мнозина този модел си остава неизвестен. Той няма особено голям успех в Европа, поради което и продажбите му скоропостижно са прекратени. Целият период, в който е на пазара, трае от 2008 до 2011 година. И все пак статистиките на Dekra твърди, че Nissan Tiida не е никак лош автомобил.
Двигател: Това важи в пълна степен и за двигателната гама. В началото се предлагаха три мотора – един дизел със 109 к.с. от Renault (1.5 dCi), както и два бензинови от «домашната кухня», съответно със 110 и 126 к.с. Проблемът при дизела бе, че му липсваше филтър за твърди частици, поради което в края на 2008 година агрегатът вече не се предлагаше. Ако купувате подобен автомобил, трябва да проверите дали предишният собственик е монтирал устройство, наречено “уловител на твърди частици”. През април 2010 година от програмата отпадна и 1,8-литровият бензинов мотор със 126 к.с., без да бъде заменен с друг. Така към края на продажбите на модела през 2011 година ценовата листа на Nissan включваше единствено 1,6-литровия вариант със 110 к.с., чийто двигател реагира добре на подаването на газ и разполага с тяга още при ниски обортни режими.
Каросерия: Моделът се представя във версии седан и хечбек. В средата на 2009 година Nissan спря седана, защото повечето клиенти предпочитаха хечбек версията заради по-гъвкавото й пространство.
Изработка: Като се изключи понякога повишеното износване на спирачните дискове и накладки, Nissan Tiida е един солидно изработен автомобил.
Безопасност: И тук няма повод за оплаквания. Дори базовото ниво на оборудване Visia разполага с шест въздушни възглавници и ESP.
Ходова част: Технически окачването не дава поводи за критика. Освен това при шофиране Nissan Tiida създава впечатление за добра управляемост и поведение на пътя, като само при движение по неравности окачването може да предаде вибрациите към малко безчувственото кормилно управление.
Кой двигател ви препоръчваме
Nissan предлага Tiida първоначално с три мотора, но два от тях много бързо отпадат от гамата. В началото гамата включва дизелов двигател от Renault (1.5 dCi) със 109 к.с., който поради липсата на филтър за твърди частици и на интерес само след година отпада и не е заменен с друг. Последва го и 1,8-литровият бензинов мотор със 126 к.с., който обаче не се отличава като темперамент от базовия 1,6-литров агрегат със 110 к.с. Малкият мотор разполага с добра тяга и по този начин значително улеснява избора на клиентите.
От коя година да е моделът
Поради краткия моделен живото на Nissan Tiida изборът не е много труден. При отчитане на потенциалните проблеми с износването на елементи от спирачната система, можете да се насочите и към по-ранните екземпляри.
Кое ниво на оборудване е подходящо
За Tiida се предлагат три варианта на оборудване. Препоръчително е средното ниво Linie Acenta, което освен с ESP и шест въздушни възглавници, разполага наред с другото и с бордкомпютър, климатроник, кожен волан, аудиоуредба, както и с автоматични светлини и сензор за дъжд.
Каква е цената
Tiida с 1,6-литров базов мотор (110 к.с.) в ниво на оборудване Acenta може да се намери изгодно на пазара. Петгодишни модели се предлагат за около 7000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, конкуренцията в този сегмент е сериозна, но Nissan Tiida се позиционира доста високо в класирането по надеждност. Само при спирачките износването е над средното, като това се отнася най-вече за дисковете и накладките.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили