Наследникът на Frontera е приносът на Opel в бързо растящия сегмент на SUV моделите – той обаче не успя да се нареди сред отличниците.
Както през деветдесетте години при Frontera (чиято база е модел на Isuzu), при нейния наследник, появил се през 2006 г., Opel отново си сътрудничеше с азиатска марка от концерна GM – затова и сродният модел Chevrolet Captiva слизаше от същия конвейер в Южна Корея. По-ниските разходи за разработка и производство обаче намират отражение в посредствено качество и различни проблеми с електрониката.
Двигател: Тези недостатъци се проявяват особено неприятно под формата на сътресения в задвижващия тракт или спонтанно преминаване на мотора в авариен режим – при осъвременяването на модела в началото на 2011 г. обаче те би трябвало да са отстранени. Тогава двигателната гама беше пренастроена с цел подобряване на ефективността и мощността, а лакомият 3,2-литров V6 беше задраскан от списъка с предложенията, без да получи заместник. И без това бензиновите мотори практически не играят никаква роля – търсенето и предлагането са съсредоточени върху двата дизелови агрегата, като по-мощните им версии (150 и 163 к.с. преди и след модернизацията) са за предпочитане поради голямото тегло на автомобила. Само с предно предаване се предлагаха 2.0 CDTi със 127 к.с. и бензиновият 2.4; всички останали имат серийно двойно предаване.
Каросерия: Въпреки че Opel Antara е с 15 сантиметра по-дълга от VW Tiguan, багажникът й (от 420 до 1420 л) е с близо 100 литра по-малък, отколкото при главния конкурент. Освен това, за разлика от по-дългата само с шест сантиметра сестра Captiva, тук не се предлага възможност за седемместна конфигурация чрез трети ред седалки.
Изработка: Автомобилът излъчва впечатление за рутинирано, солидно и ориентирано към потребителя качество, насочено повече към лесна поддръжка и почистване във всекидневието, отколкото към търсене на ефекти.
Безопасност: Тук цари обичайният за класа стандарт, още базовото изпълнение е екипирано серийно с шест въздушни възглавници и ESP.
Ходова част: Меките, непрецизни настройки са голяма слабост на първата серия, която заради комфортното возене трябваше да се примири с неточна водимост и подчертано странично накланяне в завои. Особено податливи са амортисьорите, стабилизаторите и гумите, които често се износват неравномерно.
Кой двигател ви препоръчваме
Както е при повечето SUV модели, Opel Antara основателно бива купувана и предлагана предимно с мощно теглещи дизелови мотори, защото те по-добре се справят с високото тегло и са значително по-икономични. 2.0 CDTi със 127 к.с. (до януари 2011) обаче е твърде слаб, въпреки че не е натоварен с иначе обичайната техника за двойно предаване. С по-мощните дизели обаче можете да шофирате енергично и доста икономично. При бензиновите мотори известна роля играе само 2,4-литровият четирицилиндров агрегат, а редкият V6 няма добра междинна тяга и е прекалено лаком.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Екземплярите от първите години на производство на Opel Antara страдат от „детски болести”, нехармонични настройки на ходовата част и флегматични, лакоми мотори. Следователно, ако можете да си го позволите, би трябвало да предпочетете автомобили, произведени след голямото обновяване на модела в началото на 2011 г. – те обаче все още са твърде редки на вторичния пазар и са сравнително скъпи.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Отказът от двойно предаване наистина спестява до 2000 евро при покупката, но е възможен само в комбинация с непривлекателните базови мотори. Иначе по принцип е достатъчно и базовото оборудване, включващо освен ESP и шест въздушни възглавници също и аудиосистема и климатична инсталация.
Каква е цената
За добре запазена Opel Antara трябва да предвидите най-малко 10 000 евро; под тази цена по правило не можете да намерите почти нищо в германските автокъщи. От гледна точка на експлоатационните разходи четирицилиндровият бензинов вариант е доста изгоден и е горе-долу на нивото на дизеловите версии.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: През първите години на производство Opel Antara страдаше от някои детски болести, които впоследствие бяха излекувани. Към тях могат да бъдат причислени преди всичко неравномерно износените гуми, дефектните амортисьори, течове от кормилния механизъм и бързо разбиващите се втулки на стабилизаторите. Като цяло при техническите прегледи специалистите от Dekra установяват малко по-ниско от средното за класа ниво на надеждност.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили