На германския модел може да се разчита. Opel Corsa е един от най-надеждните в техническо отношение представители на малкия клас и едва ли можете да сбъркате много, ако се насочите към него
Предлаганата на пазара от месец октомври 2006 година четвърта генерация на Opel Corsa споделя технологичната платформа на Fiat Grande Punto и е много по-сигурна, зряла и просторна от своя предшественик. Благодарение на увеличаването на общата дължина на каросерията с 15 сантиметра, на задните места вече има достатъчно простор за удобно настаняване на двама възрастни. В началото на 2011 година бе проведена модернизация на модела, включваща нови двигатели и система старт-стоп при много от версиите
Двигател: Богатата гама на модела започва с малко тромавия и неособено изискан като маниери на работа трицилиндров еднолитров двигател с 60 к.с. Значително по-потентен и хармоничен като маниери на работа е 1,2-литровият четирицилиндров двигател, (предлаган във варианти с мощност 70, 80 и 85 к.с.), който не консумира много повече гориво. Почитателите на дизеловите агрегати могат да избират между изключително икономичния, но страдащ от изявена слабост при потегляне вариант 1.3 CDTi с мощност от 70 до 95 к.с. и версията 1.7 CDTi с мощност 125/130 к.с. На върха на гамата са темпераментният турбодвигател със 120 к.с. и спортните OPC със 192 и 210 к.с., които обаче са също толкова редки на вторичния пазар, колкото и фабричната версия на пропан-бутан (LPG)
Каросерия: Вариантите с две и четири врати не се различават по своите габарити, нo разликите в дизайна се отразяват на вътрешното пространство. Освен затруднения достъп до втория ред, плавно преливащата в стил спортно купе линия на покрива на модела с две врати ограничава простора в областта на главите на пътниците отзад и донякъде влошава видимостта от мястото на водача при маневри на заден ход - от тази гледна точка е добре да изберете автомобил, оборудван със сензори за паркиране. Много полезно допълнително оборудване е вграденият багажник за велосипеди Flexfix
Изработка: Както в техническите прегледи на Dekra, така и в маратонския тест на auto motor und sport, Opel Corsa се представя като солидно изпълнен и надежден автомобил - с изключение на малко на брой дребни неизправности
Безопасност: Серийното оборудване на модела включва ESP (след 2009 година), BAS, както и фронтални и странични въздушни възглавници на предните места. Страничните въздушни завеси са част от допълнителното оборудване
Ходова част: Настройката на окачването при стандартните версии на модела са като цяло доста комфортни, докато при спортните варианти сътресенията от неравностите по пътя се предават много по-директно в интериора. В замяна на това при тях електрическото сервоуправление дава много по-добра обратна връзка
Кой двигател ви препоръчваме
Ако не се движите единствено в града или на кратки разстояния, трябва да се откажете от идеята за тромавия трицилиндров бензинов мотор (до 2010 година) и да изберете най-малко 1,2-литровия четирицилиндров агрегат, чиито разход е практически еднакъв с този на базовия двигател. Eдинственият вариант с (четиристепенна) класическа автоматична трансмисия е моделът с 1,4-литров двигател и 100 к.с., съчетаващ добра динамика и приличен разход. По отношение на последното най-добър избор си остават дизеловите версии, като базовият вариант 1.3 CDTi е напълно достатъчен в повечето случаи независимо от осезаемата слабост при потегляне
Кой тип каросерия да изберете
Вариантите с две и четири врати не се различават по своите габарити, нo разликите в дизайна се отразяват на вътрешното пространство. Освен затруднения достъп до втория ред, плавно преливащата в стил спортно купе линия на покрива на модела с две врати ограничава простора в областта на главите на пътниците отзад и донякъде влошава видимостта от мястото на водача при маневри на заден ход - от тази гледна точка е добре да изберете автомобил, оборудван със сензори за паркиране
От коя година да е моделът
При пазарната премиера на модела системата ESP се предлагаше срещу доплащане при повечето от версиите на модела и се превърна в обичайна част от серийната комплектовка едва след март 2009 година. Година по-късно голяма част от двигарелите бяха модернизирани с цел повишаване на ефективността и изпълнение на изискванията на нормата Euro 5. Едновременно с това в гамата бяха включени икономични варианти със система старт-стоп
Кое ниво на оборудване е подходящо
Широко разпространената и много препоръчителна версия Edition добавя към като цяло скромното серийно оборудване смислени елементи като климатична инсталация, електрозадвижване на предните странични прозорци, аудиосистема с радиоприемник и CD-плейър, възможност за разделно сгъване на задния ред седалки и дистанционно управление на централното заключване
Каква е цената
Ранни екземпляри Opel Corsa D с базови двигатели вече могат да се намерят и под 5000 евро, но ако държите на динамиката и на по-доброто оборудване със системи като ESP например, трябва да си приготвите поне 7000 евро
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Четвъртото поколение на Opel Corsa може да се сочи за пример по отношение на надеждността в малкия клас и се радва на един от най-ниските индекси на повредите в статистиката на Dekra - при това равномерно във всички основни групи възли и агрегати, както и в отделните категории по отношение на пробега. При автомобилите с по-голям пробег механиците на Dekra забелязват повишени хлабини на тампоните на двигателя и връзките на предното окачване, както и спорадични течове от двигателите и трансмисиите. Друга лека слабост е повишеното износване на спирачките, но стойностите са доста под средното за класа
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
stoqnov измислен герой от ориказките изчезни като муха!
mitaka_pl absolyutno spodelqm kazanoto ot kolegata !! Osobenno kato syotnoshenie nadejnost-cena Corsa-ta e bez analog v klasa si !! .. P.S.: Kazvam go kato chovek zanimaval se s turgoviq na stari koli i smenil poveche ot duzina koli i stari i novi !!!
mitaka_pl Zdravei kolega tozi motor ( tricilindrov-1000 kubika ) susto e sangrenajna veriga i se e dokazal kato mn. nadejden makar i malko nemosten !!!
Милен Стоянов Имах стара корса 1000 /1984/ която беше е ангренажна верига
сега карам пак корса 1000 модел 1998 . Знае ли някой дали е пак с верига или е с ремък
Цецко Хей приятели тук става въпрос за corsa C.Незнам нищо за тях но като видя фугите между ламарините :( по-натам няма смисъл да говорим.
Reshenieto Продай колата!
Анонимен Imam corsa 1.4mi gori 10litra kak moje da se svali rashoda.
Владо Имал сам 3 немски автомобила : ауди 100 , фолксваген пасат и опел корса . от трите корсата е най-добра за българските патища и джоб . икономична , практична и евтини части. за 3 години каране сам правил само един ремонт и той в рамките на 30-40 лв .
Aнонимен Аз също карам Корса Б 1.0, и като цяло съм доволен, особено от разхода. До сега ми се наложи обаче да сменя съединител, дебитомер и датчик за положение на колянов вал за кратък срок след купуването й. Колата я взех на 135 хил. км. и до сега съм й навъртял още 20 хил. за година и нещо. Други сериозни механични ремонти не съм правил.
Aнонимен разкошни градски буболечки
Aнонимен Карам КорсаБ 1.4 60к.с от 2009та година.Колата е на 85000 км. внос от Австрия. Досега нямам ремонти по нея освен ауспуха.
Dido Didov-realprofesora/opelc Карам Корса Б от 2006та година .Колата е производство 1995г. на 150000км.Досега не съм правил никакви ремонти по колата.Освен сменен спирачен диск-20лв.Много съм доволен.
stoqnov
измислен герой от ориказките изчезни като муха!
mitaka_pl
absolyutno spodelqm kazanoto ot kolegata !! Osobenno kato syotnoshenie nadejnost-cena Corsa-ta e bez analog v klasa si !! .. P.S.: Kazvam go kato chovek zanimaval se s turgoviq na stari koli i smenil poveche ot duzina koli i stari i novi !!!
mitaka_pl
Zdravei kolega tozi motor ( tricilindrov-1000 kubika ) susto e sangrenajna veriga i se e dokazal kato mn. nadejden makar i malko nemosten !!!
Милен Стоянов
Имах стара корса 1000 /1984/ която беше е ангренажна верига сега карам пак корса 1000 модел 1998 . Знае ли някой дали е пак с верига или е с ремък
Цецко
Хей приятели тук става въпрос за corsa C.Незнам нищо за тях но като видя фугите между ламарините :( по-натам няма смисъл да говорим.
Reshenieto
Продай колата!
Анонимен
Imam corsa 1.4mi gori 10litra kak moje da se svali rashoda.
Владо
Имал сам 3 немски автомобила : ауди 100 , фолксваген пасат и опел корса . от трите корсата е най-добра за българските патища и джоб . икономична , практична и евтини части. за 3 години каране сам правил само един ремонт и той в рамките на 30-40 лв .
Aнонимен
Аз също карам Корса Б 1.0, и като цяло съм доволен, особено от разхода. До сега ми се наложи обаче да сменя съединител, дебитомер и датчик за положение на колянов вал за кратък срок след купуването й. Колата я взех на 135 хил. км. и до сега съм й навъртял още 20 хил. за година и нещо. Други сериозни механични ремонти не съм правил.
Aнонимен
разкошни градски буболечки
Aнонимен
Карам КорсаБ 1.4 60к.с от 2009та година.Колата е на 85000 км. внос от Австрия. Досега нямам ремонти по нея освен ауспуха.
Dido Didov-realprofesora/opelc
Карам Корса Б от 2006та година .Колата е производство 1995г. на 150000км.Досега не съм правил никакви ремонти по колата.Освен сменен спирачен диск-20лв.Много съм доволен.