Средната класа на Opel отпреди лайфстайл ерата със сигурност предлага много пространство. Асортиментът е богат, а цените ниски.
Едва ли ще извадите портфейла си с охота, когато видите Opel Vectra, иронично подмяташе някога бившият шеф на GM Боб Луц. Може и да е така, но на практика големият Opel и малко странният му дериват Signum предлагат солидна техника и много пространство. Нима това е малко?
Двигател: Гамата се простира от 1,6-литровия бензинов мотор до V6 турбоагрегата с 280 к.с. Забравете обаче тези двигатели. На големия Opel повече му подхожда 2,2-литровият бензинов мотор с директно впръскване, като това важи и за доста обемното комби, и естествено, за Signum. Ако търсите дизел, то изборът ви трябва да се насочи към модерните 1.9 CDTi агрегати, най-добре към версията с 16 клапана и 150 к.с. Разбира се, приемлив е и изборът на варианта двуклапанова глава и 120 к.с.
Каросерия: Място за пътниците не липсва в нито един от четирите варианта. Седанът предлага достатъчно простор, но пък по-малко популярният фастбек е с по-гъвкаво вътрешно пространство. Комбито (както и Opel Signum) има с 13 сантиметра по-голяма дължина на междуосието, което го превръща с ярък фаворит. А самият Signum? Той предлага доста по-малко багажно пространство, но пък много простор за пътниците отзад и сгъващи се седалки.
Изработка: Качеството на материалите на Opel Vectra не е блестящо, но пък сглобяването е на сравнително добро ниво. Понякога повърхностите видимо се износват, но при добро поддържане това може да се избегне.
Безопасност: Серийно се предлагат предни и странични въздушни възглавници и въздушни завеси, както и Isofix монтажни точки на задните седалки. На германския пазар ESP влизаше също в серийното оборудване.
Ходова част: На пазара има и модели с адаптивната ходова част IDS Plus, но те са доста редки. Базовата настройка на Opel Vectra не блести с някакви поразяващи качества, но пък осигурява достатъчно сигурност и комфорт, като изключим тенденцията към изразени вертикални движения. При по-натоварени комбита този феномен е още по-силно изразен, защото на пружините и амортисьорите им се налага да работят повече и съответно се износват по-интензивно.
Кой двигател ви препоръчваме
1.9 CDTi е едно добро от гледна точка на ниския разход решение. Версията със 120 к.с. се продава по-евтино, но препоръчваният вариант със 150 к.с. не е много по-скъп. Обичате бензиновите мотори? Тогава насочете се към балансирания 2.2.
Кой тип каросерия да изберете
Изключително просторното комби е най-добрият избор. Интересна алтернатива е доста специфичният Opel Signum.
От коя година да е моделът
Най-добри са Vectra или Signum след средата на 2005 година, тоест след обновлението на модела.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Edition включва всичко, от което има нужда един семеен автомобил – множество системи, свързани с безопасността, климатик, а към края на производството и изключително ергономични седалки като опция.
Каква е цената
Opel Vectra за 3000 евро? Няма проблем. Запазени комбита от 2009 година се предлагат за 9000 евро. Signum не е много по-скъп.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Opel Vectra радва своя собственик, особено във версия Caravan, с голямо вътрешно пространство. Пълното му използване обаче често става причина за по-бързо износване на пружини и амортисьори. В този контекст статистиката на Dekra отчита също износване над средното в окачването и в кормилните щанги. При по-старите автомобили се увеличават повредите и по изпускателната система.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили