Класикът сред спортните автомобили Porsche 911 предлага прекрасни двигатели, отлични спирачки и ходова част и разнообразие от моделни варианти.
Вече половин век Porsche 911 олицетворява идеала за спортен автомобил: мощен, бърз, надежден, еднакво добре пригоден за състезателната писта и за всекидневния път до работа и обратно. Асортиментът на поколението 997, произвеждано от 2004 до 2011 година, се простира от Carrera с 325 к.с. до фамозния GT2 RS с 620 к.с. Между тях гамата се допълва от Carrera S, GT3 и Turbo.
Двигател: Базовите двигатели най-често се смятат за компромисно решение, но шестцилиндровият боксер с 325 к.с. под задния капак на Porsche Carrera от генерацията 997 е повече от добро решение за модела. S-версията отначало разполага с 30, а след фейслифта от 2008 година – с 40 к.с. повече. Turbo дебютира през 2006 година с 480 до 550 конски сили, а GT2 RS разполага с умопомрачителните 620 к.с. Който иска да кара Porsche, без това да му струва твърде скъпо, ще остане доволен от базовия мотор с неговия среден разход около 12,5 литра на 100 километра.
Каросерия: За корозия при Porsche отдавна не може да става и дума, тъй като производителят вече 30 години произвежда своите автомобили с изцяло поцинкована каросерия. За спортно шофиране купето е по-доброто решение; който обича бързите разходки сред природата, може да се насочи и към кабриолета. Като комбинация между двете се предлага версията Targa с голям стъклен покрив. Купето разполага с 2+2 места, багажникът е скромен при всички варианти на модела.
Изработка: Поколението 997 предлага значително по-изискано обзаведен интериор от своите предшественици. Критиците се оплакват от силни аеродинамични шумове и недобре закрепени превключватели в купето.
Безопасност: Спирачките на Porsche са сред най-доброто, което изобщо може да се намери на пазара; шестте въздушни възглавници и ESP (PSM) също са стандарт.
Ходова част: При Carrera S адаптивното окачване PASM е серийно, а двойното предаване се предлага срещу доплащане. Сцеплението е отлично, а прецизността на кормилната уредба търси равна на себе си.
Кой двигател ви препоръчваме
За автентичното усещане за Porsche базовият мотор с 325 к.с. е напълно достатъчен; 3,8-литровият вариант разполага с 30 к.с. повече, а разходът му е идентичен; 500-те турбокончета на версията Turbo пък са прекрасен избор за тези, които могат да си позволят подобно удоволствие.
Кой тип каросерия да изберете
За почитателите на класическите спортни автомобили препоръчваме купе, по възможност с атмосферен двигател и без разширена задна част. Със своята малко по-мека каросерия вариантът Cabrio е по-скоро за любителите на комфорта, а Targa представлява нито повече, нито по-малко от купе с панорамен люк.
От коя година да е моделът
От 2006 година се предлагат Targa 4, 4S, Turbo, GT3 и GT3 RS, през 2007 година идва Turbo Cabrio; фейслифтът е от 2008 година, когато Carrera получава 345 к.с., а сред опциите се появява PDK трансмисия.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Спортните седалки, адаптивното окачване PASM и керамичните спирачки на Porsche 911 са добра инвестиция за любителите на спортното шофиране. Изцяло коженото оборудване на салона прави кокпита значително по-изискан, а аудиосистемата Bose има превъзходен звук.
Каква е цената
В сравнение с Coupé, Targa струва с около 3000 евро повече, а вариантът Cabrio е с приблизително 5000 евро по-скъп от базовия модел.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Porsche 911 (997) е един извънредно надежден спортист, който в статистиките с повреди на Dekra заема втората най-добра позиция в своята категория. Ако изобщо се срещат проблеми, те обикновено засягат носачите на окачването, спирачните дискове и удари от камъчета по челното стъкло.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили