Първият SUV модел на Porsche също прави чест на марката, защото принадлежи към най-мощните и най-динамичните сред себеподобните си.
Според статистиката SUV моделите изминават по-малко от десет процента от пробега си извън пътищата с твърда настилка; при Porsche Cayenne подобна сдържаност е напълно разбираема. Той позволява практически при всички нива на моторизация толкова бързо движение по пресечените терени, че ако се използва цялата разполагаема мощност, ходовата част и каросерията биха били подложени на непосилни натоварвания.
Двигател: Турбоверсията на представения при дебюта на модела V8 е с мощност 450 к.с. и предлага динамични характеристики като на спортен автомобил, но и прекомерно висок за днешните времена разход на бензин. Атмосферната версия с 340 к.с. в Porsche Cayenne S не създава усещане за липса на мощ в пресечена местност, освен това възнаграждава собственика си с по-умерени питейни навици. Тук V8 мвоторът се задоволява с около 16 литра на 100 км. След обновяването на модела през февруари 2007 г. Cayenne се предлагаше и с новите мотори с директно впръскване (DFI). Разход под 10 литра на 100 км обещава въведеният от 2009 г. трилитров дизел.
Каросерия: В Porsche Cayenne разполагате с достатъчно място, като предните седалки спокойно можеха да бъдат и малко по-широки. В края 2006 г. беше показан обновеният модел, като промените включваха нови светлини, различни отвори за въздух отпред и ретуширана задна част.
Изработка: Добре изработената, произведена в Братислава и после довършена в Лайпциг каросерия не дава поводи за оплаквания. Интериорът и органите за управление са функционални и с високо качество, конструкцията е достатъчно стабилна и за пресечени терени.
Безопасност: Още серийното оборудване за безопасност не оставя неизпълнени желания – Porsche Cayenne предлага ESP, ABS, въздушни възглавници – включително странични и за главите. Понеже за Cayenne от първата серия няма резултати от краштестове, заинтересуваните могат да се ориентират по данните за разработения заедно с VW негов събрат Touareg, получил пет звезди в краштеста на Euro NCAP.
Ходова част: Тъй като е пригодена за движение по добри пътища, нейните настройки са по-твърди от комфортните. Пневматичното окачване е по-комфортно от стоманената версия, но и резервните части за него са по-скъпи.
Кой двигател ви препоръчваме
Ако искате от всичко по много, естествено, няма как да подминете бензиновите турбоверсии с мощност от 450 до 550 к.с. Която и да предпочетете, разходите за бензин не би трябвало да играят никаква роля за вас. Иначе 4,5-литровият V8 с 340 к.с. е напълно достатъчен като задвижващ агрегат. Като по-икономични можем да препоръчаме 3,2-литровия V6 с 250 к.с., респ. продавания от 2009 г. дизелов V6 с 240 к.с. За да се радвате на мотори на Porsche, е необходима редовна поддръжка, която струва скъпо.
От коя година да е моделът
Тук рамката се определя от бюджета. Porsche Cayenne с атмосферен V8 мотор и стоманено окачване от годините 2003 до 2005 може да се намери за 15 000 евро, но с шестцифрен пробег. Иначе за препоръчване са випуските след обновяването на модела от 2007 г.; ако желаете икономичния дизел, ще трябва да потърсите сред произведените от 2009 г. насам.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Понеже Cayenne може да тегли до 3500 кг прикачен товар, той често бива използван като влекач. Помощта при паркиране е крайно необходима в града; навигационната система е част от стандартните предложения. Особено предпочитани и при купувачите на употребявани автомобили са по възможност цялостното кожено обзавеждане и отоплението на седалките.
Каква е цената
Cayenne S стартира от около 15 000 евро. За варианта с дизелов V6 от 2009 г. искат приблизително 35 000 евро – колкото и за Turbo с 520 к.с. от 2007 г. Всички те имат нещо общо – това са високите разходи за поддръжка!
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Подобно на спортните автомобили от Цуфенхаузен, монтираният в Лайпциг Porsche Cayenne изпълнява задълженията си надеждно и радва притежателя си с много място и липса на проблеми във всекидневието. Това проличава и от рекордно ниските нива на дефекти при техническите прегледи на Dekra. Единствено спорадично появяващи се при голям пробег грешки в електронната система за управление на двигателя помрачават иначе извънредно положителното представяне.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Aнонимен
nisto osobeno. prehvalena marak v suv 911 da,no caynne - toareg skup
анонимен
super e i az q imam