Спортната алтернатива на Golf се предлага доста по-изгодно от конкурента с марка VW, ползващ същата платформа.
Със своето директно кормилно управление и твърда настройка на окачването произвежданият от 2005 до 2012 година Seat Leon II (с вътрешнофирмено наименование 1P) е насочен към спортно ориентираните водачи.
Двигател: От 1,6-литровия TDI с 90 к.с. до Cupra R с нейните 300 к.с., на практика Leon осигурява доста богата палитра от двигатели. На разположение за някои от моделите е и трансмисията с два съединителя. По-ранните TDI мотори са оборудвани с помпа-дюза, работят малко твърдо, ,но пък са надеждни. От 2009 година Seat вече използва агрегати с common rail система, които работят по-меко. При бензиновите машини препоръчителни са тихо работещите, с добра тяга и ефективни TSI мотори.
Каросерия: Както своя събрат по концерн Golf, предлаганият само във вариант с четири врати Seat Leon осигурява достатъчно пространство за пътниците и багажа, както и лесни за боравене контролни прибори. Скритите в задните колонки дръжки на задните врати помагат да се създаде усещане за купе. Спортно оформената каросерия обаче не може да се похвали с добър обзор.
Изработка: В сравнение с Golf VI, първите модели на Leon показваха някои пропуски по отношение на интериорното качество. След фейслифта от 2009 година в Seat Leon вече се използват материали с високо качество.
Безопасност: Със своите шест въздушни възглавници, ESP, възможност за деактивиране на дясната въздушна възглавница (всичко това серийно), Leon предлага едно добро ниво на оборудване за безопасност. Към това се добавят добри и надеждни спирачки и сигурно поведение на пътя. В теста на Euro NCAP при старта на модела през 2005 година той обаче трябваше да се задоволи с четири от пет звезди.
Ходова част: Дори по-„цивилните” версии на Seat Leon са с по-твърда настройка на окачването от съответните модели на Golf. Затова добре би било при пробно шофиране да се потърсят по-неравни шосета, за да се установи състоянието на окачването. Ако имате интерес към спортната версия FR, трябва напълно да се откажете от комфорта. За сметка на това на равни пътища алтернативите на GTI и R-версиите на Golf демонстрират изключителна управляемост, динамично поведение и директно работеща кормилна уредба.
Кой двигател ви препоръчваме
Като събрат на Golf, Leon се радва на ползите от доказаните технологии на VW. Дизеловите двигатели с отлична тяга и нисък разход на гориво 2.0 TDI със 140 к.с. подхожда отлично на динамичния Seat Leon. 1,6-литровият вариант със 105 к.с. също предлага достатъчно темперамент за повечето ситуации от ежедневието и е още по-икономичен. Версията Ecomotive, включваща и старт-стоп система, отделя 99 г/км CO2. Ако търсите бензинов вариант, най-добре е да се обърнете към приятно работещите и набиращи с охота обороти четирицилиндрови TSI агрегати, като 1,8-литровия със 160 к.с. напълно задоволява спортните амбиции.
От коя година да е моделът
Фейслифтът през април 2009 година осигури на произвеждания от 2005 година Leon II ретуши на предната и задната част, висококачествени материали в интериора и нови мотори. За търсещите дизели, особено препоръчителни са също агрегатите, предлагани след 2009 година, при които иначе надеждните двигатели с помпа-дюза бяха заменени с по-меко работещите common rail мотори.
Кое ниво на оборудване е подходящо
На базовата версия на Seat Leon й липсват доста важни екстри. Затова е по-добре да се насочите към Reference (CD радио, климатик, алуминиеви джанти). По-скъпите варианти Style притежават допълнителни екстри, като сгъващи се огледала, кожен волан и т.н
Каква е цената
Идеални за търсачите на изгодни сделки са тригодишни Seat Leon с по-малко от 50 000 навъртени километра, които се предлагат с 2000 до 3000 евро по-евтино от съответно оборудвания Golf. Автомобили от 2010 година с икономичния дизел със 105 к.с. се продават за около 11 000 евро.
Колко е надежден
Според експертите на Dekra, произвежданият от 2005 година Seat Leon е със значително по-добро качество от предшественика си и се позиционира доста над средното ниво по отношение на лисата на дефекти. Дори появяващите се понякога проблеми със светлините са доста под средния брой. При купуване на автомобили със значителен пробег е добре да се проверят спирачките.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили