Малък, повратлив, обичащ катеренето – това са аргументите в полза на Suzuki Jimny. В отрицателната графа на баланса обаче виждаме проблеми с качеството и безопасността.
Благодарение на ръчно включваното предаване към предния мост и понижаващата предавка Jimny е познат още от 1998 г. като действително талантлив катерач – но купувачът на употребяван екземпляр не би трябвало да държи особено на комфорта, мястото, безопасността и оборудването.
Двигател: Изборът при Suzuki Jimny може да се обхване с един поглед. Наред 1,3-литровия бензинов двигател с 86 к.с. се предлагаше 1,5-литров дизел с впръскване common rail и мощност 65 или по-късно 86 к.с. Наистина и двата агрегата не са особено темпераментни или пък тихи, но при излетите в пресечена местност и двата са напълно достатъчни, за да задвижват тежащия 1,1 тона Jimny. Бензиновият мотор, произведен през 2008 г. изхвърля по 171 грама CO2 на километър, а по-мощният дизел – 162 грама; ако собственикът го е оборудвал с допълнителния филтър за частици, той може и да носи зеления знак за екологична работа.
Каросерия: Малкият японец се предлага с ламаринен покрив, както и в кабрио версия с просто, донякъде трудно за поставяне закопчаващо се покривало. То обаче отпадна от началото на 2011 г. В рамките на осъвременяването през 2006 г. Suzuki Jimny получи оформена по нов начин носова част – наред с другото и за да побере охладителя на сгъстения въздух за по-мощните дизелови мотори. С новия дизайн ъгълът на предния надвес беше намален от 42 на 36 градуса. При по-старите екземпляри ръждата продължава да играе роля, затова си заслужава да разгледате внимателно по-специално багажника.
Изработка: Качеството на материалите и на сглобяването в интериора не е особено високо. Седалките са тесни, облегалките – тънки, навсякъде цари изобилие от пластмаса. По-старите екземпляри имат склонност към тракащи шумове.
Безопасност: Напразно бихте търсили както странични въздушни възглавници и такива за глава, така и електронна програма за стабилност (ESP). Спирачките действат слабо, а при продължително натоварване ефективността им намалява още повече. Цялата спирачна уредба често получава слаба оценка при техническите прегледи.
Ходова част: През 2008 г. auto motor und sport констатира, че при лосовия тест Jimny заплашва да се преобърне, а на завоите се клатушка опасно. Като цяло ходовата част не внушава усещане за сигурност.
Кой двигател ви препоръчваме
Най-подходящ е предлаганият от 2005 до 2009 г. 1,5-литров дизел, защото в сравнение с бензиновия мотор разполага със значително по-голям въртящ момент – което е важно и за движение по пресечен терен.
Кой тип каросерия да изберете
Версиите кабриолет се произвеждаха до 2009 г. за европейския пазар от Santana в Испания. Качеството на изработката беше по-лошо, а податливостта на ръждясване – по-висока, отколкото при другите варианти на Suzuki Jimny. Освен това закрепваното с копчета покривало се оказва трудно за поставяне и често пропуска вода. По-добрият избор е нормалната версия.
От коя година да е моделът
Едва през 2012 г. Suzuki Jimny беше подложен на поредна преработка. Поради това е за препоръчване да се насочите към обновената версия, произвеждана от 2006 г. нататък.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Най-добре е да обърнете внимание на специалните модели с добро оборудване, като например Jimny „Style“, предлаган от началото на 2006 г.
Каква е цената
В Германия екземпляри от 2005 г. с бензинови мотори се продават за около 6100 евро, а Jimny от 2008 г. с дизелов двигател струва към 9700 евро.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Suzuki Jimny вече не може да съперничи на по-съвременните конструкции и поради това заема последните места във всички категории пробег. Всички компоненти се представят по-зле от средното ниво, като особено лошо впечатление прави спирачната уредба. Наред с износените спирачни накладки и дискове тук доста често се срещат силно корозирали тръбопроводи. Не са редки и дефектните механизми за регулиране на обсега на светлините, както и грешки в бордовата система за диагностика.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-зле от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили