Малък, симпатичен и изключително гъвкав във вътрешното пространство – популярният японски модел предлага добро качество на приемлива цена.
Свеж, дързък и динамичен – това са основните качества на Toyota Yaris, чието трето поколение е на пазара от 2011 година. Стилистиката на актуалния модел следва модерната линия на японската марка с футуристични форми и ясни ръбове на мястото на закръглената външност на втората генерация, предлагана в периода от 2006 до 2011 година.
Двигател: Moдерни двигатели предлага и второто поколение на малкия японски модел, наследил някогашния Starlet. След модернизацията през 2009 година в гамата навлезе най-актуалната генерация четирицилиндрови мотори на Toyota, сред които е и 1,33-литровият бензинов агрегат, чиято мощност от 101 к.с. не среща никакви затруднения с осигуряването на прилична динамика на тежащия едва 1000 килограма Yaris. Единствената дизелова алтернатива е вариантът 1.4 D-4D, който обаче също се представя добре със своите 90 к.с. и нисък разход на гориво.
Каросерия: Компактна, солидна и осигуряваща добра видимост за водача – така накратко може да се опише каросерията на малкия японски модел. Със своите малки надвеси, голяма остъклена площ и ефективно използване на вътрешното пространство, Toyota Yaris се справя по-добре от повечето в своя клас. Задната седалка не само може да се сгъва в отношение 60:40, но и да се измества надлъжно в диапазон от 15 сантиметра, което допълнително повишава практичността на модела.
Изработка: Използваните в интериора на Yaris пластмаси определено не са най-доброто на пазара, но изпълнението е съвестно и не води до неприятни шумове дори при автомобили с голям пробег. Цялостното качество на каросерията също не дава поводи за критика и индексът за повредите на Dekra свети в зелено. Трябва да се внимава само за износване на елементите на спирачната система и за евентуални течове от двигателя.
Безопасност: Оборудван с допълнителните странични въздушни завеси и възглавница за коленете на водача и разбира се с ESP и ABS, Toyota Yaris преизпълнява задължителната програма за осигуряване на пасивна безопасност.
Ходова част: Това определено не е най-силната страна на Yaris, който при динамично шофиране в завой се накланя осезаемо без да предлага изненадващи постижения в комфорта на возене. Накратко – настройката на окачването не е идеална, но и не е сериозен повод за критика.
Кой двигател ви препоръчваме
Изборът между бензин и дизел тук е въпрос на сметки, свързани с годишния пробег – по отношение на динамиката двата 1,3-литрови четирицилиндрови агрегата са приблизително еднакви.
Кой тип каросерия да изберете
Малък хечбек или малък ван? Наред с нормалния Toyota Yaris, който съществува във варианти с две и с четири врати, японците предлагат и еднообемния вариант Verso, който използва технологичната платформа на първото поколение на модела (1999 – 2005 година). Едва при третата генерация (от 2011 година) малкият модел с голямо вътрешно пространство получи истински наследник. Употребяваните екземпляри на Verso са по-скоро рядкост.
От коя година да е моделът
Моделът Yaris II се произвежда от 2006 до 2011 година и е препоръчителен поради много по-обширното вътрешно пространство и по-модерните двигатели в сравнение с първото издание. През 2009 година Yaris II бе модернизиран леко.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Нивата на изпълнение на добре оборудвания и в базовата си версия Toyota Yaris се наричат Luna, Cool, Sol и Executive. Sol прави впечатление с кожения си волан, отоплението на страничните огледала и аудиосистемата със CD/MP3-плейър.
Каква е цената
Третото поколение се предлага ново на цена около 15 000 евро в Германия – цената на двугодишен екземпляр от втората генерация е със значително по-ниска цена.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Toyota Yaris е много надежден автомобил с редки проблеми, който преминава през прегледите на Dekra с почти пълна липса на забележки. Bнимание при покупката изискват ускореното в някои случаи износване на компоненти на спирачната система и евентуалните течове от двигателя.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Yaris forever
Жестока кола. Няма грешка. Правя обратен завой на тесен път, без маневри, бързо. Лъвче е!