Спортният дериват на Golf V съчетава отлична управляемост и добри динамични показатели с изпитаната солидна техника на Golf.
VW Scirocco доста силно се отличава от като цяло дискретния дизайн на марката. Дебютиралото през 2008 година купе продължата традицията на своите предшественици и в момента е най-спортният продукт на Volkswagen. През есента моделът ще бъде основно обновен.
Двигател: Палитрата от двигатели включва бензиновите варианти 1.4 TSI със 122/160 к.с., 2.0 TSI с 210 к.с., както и двулитровия дизелов TDI (140 и 170 к.с.). Бензиновият мотор със 160 к.с. е достатъчен за постигането на подобаваща динамика. При него обаче е много важно да се внимава с капризната ангренажна верига. Volkswagen Scirocco се превръща в истинска спортна машина в своя R-вариант, задвижван от двигател 2.0 TSI с 256 к.с. Тук човек трябва да се примири с разход от минимум 10 л/100 км. Дизеловите варианти харчат малко, но са по-скъпи и не набират обороти с такава лекота.
Каросерия: Широките „рамене” на дългото 4,26 и широко 1,81 метра купе донякъде влошават видимостта назад, но затова пък мястото на задните места е учудващо голямо. Багажникът с обем между 312 и 1000 литра също е впечатляващ за купе с подобни размери. Седалките осигуряват чудесна странична опора дори в серийния си вариант. Предлаганият като опция панорамен люк на покрива прави атмосферата още по-приветлива.
Изработка: Volkswagen Scirocco е солидно изработен и почти не търпи критики по този показател. Задният капак обаче е склонен към корозия.
Безопасност: Подобно на Golf, купето впечатлява с неутрално и стабилно пътно поведение, както и с ефективни спирачки.
Ходова част: Серийното спортно окачване осигурява великолепна водимост, но същевременно се отличава и с напълно приемлив комфорт на возене. Предлаганото от година адаптивно окачване DCC разполага със спортен режим, който още повече подобрява динамиката. За разлика от Golf, двойно задвижване не се предлага.
Кой двигател ви препоръчваме
1.4 TSI със 160 к.с. осигурява много добри динамични показатели (0–100 км/ч за 8,0 сек). Има обаче случаи на проблеми със сложната система за принудително пълнене, комбинираща механичен и турбокомпресор. Още по-мощен, но и по-лаком за гориво е вариантът с 210 к.с. Често двигателите са комбинирани с трансмисия с два съединителя. При голям пробег обаче DSG трансмисиите започват да работят по-грубо. Ако предпочитате да залагате на сигурно, по-добре се доверете на добрата стара механична трансмисия, която между другото работи прекрасно. TDI вариантите са икономични, но скъпи.
От коя година да е моделът
До момента моделът не е обновяван. През 2009 година проблеми с DSG трансмисията (неточно измерване на температурата на маслото) предизвика сервизна акция, включваща 22 000 автомобила. Извършената подмяна на дефектния датчик се познава по лепенката в нишата на резервната гума. От края на 2009 година двулитровият бензинов турбомотор вече е с 210 к.с.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Познатите нива на изпълнение като Comfortline или Highline тук не са налични. Серийното оборудване включва климатик, спортно окачване, спортни седалки и делима задна седалка. Адаптивното окачване и панорамният люк на покрива са препоръчителни опции.
Каква е цената
Двугодишен 1.4 TSI (160 к.с.) със седемстепенна DSG трансмисия, кожени тапицерии и навигация може да се намери за около 15 000 евро (при пробег около 30 000 км). По-икономичните TDI по правило са поне 3000 евро по-скъпи. Volkswagen Scirocco R се среща рядко и обикновено държи цена поне 25 000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Третото издание на Scirocco е достоен продължител на спортните купета от седемдесетте и осемдесетте години. Купето се базира на техниката на Golf V/VI, поради което Volkswagen Scirocco регистрира добри резултати при Dekra. Единствено електрическата система понякога става повод за неприятности, които обаче се оправят лесно и без големи инвестиции.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили