Вече шест години компактният SUV модел е един от най-продаваните автомобили в Германия. Той заслужава препоръка и като покупка на старо.
Наистина той се появи на пазара по-късно от конкурентите си, но оттогава доминира над тях по наистина впечатляващ начин. Причините са ясни – в Tiguan конструкторите от VW са съчетали достатъчен вътрешен простор с много солидна изработка и към това предлагат съвременни двигатели с тих и равномерен ход, както и чевръста водимост. Още до 2011 г. VW беше продал 700 000 бройки от Tiguan в целия свят. През май 2011 г. най-после дойде голямото обновяване на модела, дарило компактния SUV с нова предна част, допълнителни системи за подпомагане на водача и по-ефективни двигатели.
Двигател: Например три TSI мотора с директно впръскване на бензин (160, 180, 210 к.с.) замениха своите по-слаби с по десет конски сили предшественици. На SUV характера на Volkswagen Tiguan обаче доста по-добре подхождат мощните дизели с впръскване common rail (2.0 TDI) и мощност 110, 140 или 170 к.с. Всички мотори от 140 к.с. нагоре могат да се комбинират с двойното предаване 4Motion, както и със седемстепенна DSG трансмисия с два съединителя. Важно за всички, които искат да пестят гориво – VW предлага някои от версиите на Tiguan и с предно предаване.
Каросерия: С дължина от 4,4 и височина от 1,8 метра, Tiguan е близък по размери до VW Touran – затова и интериорът му предлага съответния простор. В допълнение задната седалка може да се плъзга надлъжно. В чисто визуален план кандидатите за Volkswagen Tiguan трябва да направят избор между спортните шосейни варианти (Trend & Fun, Sport & Style) или по-здравото на вид оборудване Track & Field. Второто включва атрибути от сорта на дънна защита под двигателя.
Изработка: Както почти всички модели на VW, Tiguan импонира със солидното качество на материалите и малки размери на фугите. Съответно свежи и „като нови” изглеждат и употребяваните представители на модела.
Безопасност: От 2011 г. SUV моделът разполага с адаптивни биксенонови светлини (по желание). Шест въздушни възглавници и внимателно намесващата се ESP присъстват винаги на борда.
Ходова част: С Volkswagen Tiguan не би трябвало да навлизате единствено в тежък пресечен терен. Тук напредването не се подпомага нито от маханични блокировки на диференциалите, нито от понижаваща предавка.
Кой двигател ви препоръчваме
Още от пазарния дебют асортиментът включва четири TSI мотора и три дизелови агрегата. Благодарение на изобилието от въртящ момент (от 280 до 380 Нм) TDI двигателите теглят мощно, а на бензиностанцията проявяват сдържаност с разход около шест литра на 100 км (за 2.0 TDI със 140 к.с.). Още по-икономичен и предлаган само с предно предаване е дизелът със 110 к.с. (разход по NEFZ: 5,3 л/100 км). Измежду бензиновите мотори може да бъде препоръчан един поглед към 1.4 TSI със 150 (по-късно 160) к.с. При него обаче може да се наложат скъпи ремонти поради пукнатини по изпускателните тръби.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
След обновяването на модела през май 2011 г. TSI версиите са с по десет конски сили по-мощни, а стандартният им разход (NEFZ) е малко по-нисък. Новост са и електронното блокиране на диференциала, както и допълнителните системи за подпомагане на водача. Понеже произведените след модернизацията екземпляри от Volkswagen Tiguan са сравнително нови и са навъртели малко километри, те все още са доста скъпи.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още базовото оборудване (Trend & Fun) е доста богато – с климатична инсталация, CD радио, електрозадвижвани стъкла и асистент за потегляне по наклон. Вариантите Track & Field предлагат в допълнение към променения външен вид и шини на покрива, комфортни седалки и режими за движение по пресечен терен. Горещо препоръчваме и биксеноновите светлини. За разлика от тях остарелите навигационни системи (RNS 315, RNS 510) могат спокойно да бъдат пренебрегнати.
Каква е цената
Моделите отпреди фейслифта през 2011 г. са с около 2000 евро по-евтини, което ги прави и по-привлекателни. Независимо от това един 2.0 TDI със 140 к.с., двойно предаване и пробег около 30 000 километра спокойно може да струва към 20 000 евро (ако е произведен през 2010 г.). За лакомите 1.4 TSI (150 к.с.) търговците искат значително по-малко.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Компактният SUV модел е един от най-добрите в класа на всъдеходите. Както по отношение на възлите и агрегатите, така и на всички части Volkswagen Tiguan е по-добър от средното ниво. Струва си обаче да огледате по-внимателно механизма за регулиране на светлините.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Румен
Този автомобил ми е мечта, и рано или късно ще си го купя, ако не съм се сдобил с другия набелязан от тоя клас Митсубиши ASX 1,8DID 150кс