Въпреки специфичния си характер Volvo C30 все пак се придържа с размерите си към компактния клас и използва платформа на Ford Focus.
Сигурен и практичен? Едва ли има друг модел на Volvo, който да е толкова далеч от това клише – разбира се, когато става дума за втория компонент. С цялата тежест на своята индивидуалност той е загубил доста от функционалността.
Двигател: В рамките на целия си производствен период, приключил през 2012 година, автомобилът е имал 15 различни задвижващи агрегата – разбира се, тези с четири цилиндъра, както и платформата, произхождат от Ford. Чаровният, мощен, но и лаком дори за бензинов мотор петцилиндров двигател е на Volvo. Един добър компромис между нисък разход и добра динамика е версията Drive с дизелов двигател със 115 к.с. Ако разходът на гориво не е важен, тогава можете да се насочите към 2.4 със 170 к.с. или направо към Т5.
Каросерия: Моделът Volvo C30 с две врати се предлага само с една конфигурация на каросерията и няма особено голям пазарен успех – конкурентите, например Audi A3 и BMW Серия 1, се купуват главно във версии с четири врати. Наподобяващ нещо средно между комби и купе, C30 изглежда доста шикозен, но в ежедневието е малко неудобен заради високия заден праг на багажника и малкото багажно пространство. Предните седалки са удобни и качествено тапицирани, но отзад мястото е доста ограничено.
Изработка: Стремежът Volvo C30 да достигне качеството на Audi A3 си остана неосъществен през всичките години на производство, но на практика това засяга повече визията и усещането при пипане. Сглобяването на пластмасовите детайли все пак е на добро ниво, а възрастта не се отразява негативно и на задния капак.
Безопасност: Освен въздушната възглавница за краката, Volvo C30 притежава цял набор въздушни възглавници, ЕSP и Isofix фиксатори серийно.
Ходова част: Въпреки че е базиран на платформата на динамичния Focus II, C30 не може да се похвали с особена привързаност към динамичното шофиране. Моделът на Volvo започва да недозавива доста рано, но все пак запазва винаги сигурно поведение. Електрохидравличното кормилно управление от своя страна е малко безчувствено. А окачването? При малки неравности то се държи съвсем прилично, но при по-големи в задната част започват силни вертикални движения.
Кой двигател ви препоръчваме
Изборът е голям, а изкушението включва и петцилиндров мотор, който е рядкост за този сегмент. Както атмосферният, така и турбоагрегатът Т5 са лакоми, така че е изборът на четирицилиндров двигател все пак е по-добър. Нелош е 1,6-литровият агрегат, но още по-добре е да изберете 1,6-литровия дизел, чийто разход е около 5,0 л/10 км. При малко по-голям бюджет можете да се насочите към петцилиндровия дизел със 150 к.с., който се предлага от 2010 година.
От коя година да е моделът
От декември 2009 година Volvo C30 вече е с фейслифт, при който се променя предната част на предлагания от 2006 година C30. В средата на 2010 година е променена гамата от дизелови мотори. Годината на производство в случая има относително значение, като по-важни са пробегът и състоянието.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво предлага всичко необходимо, като при моделното обновление то вече се нарича Kinetic и между другото включва 16-цолови лети джанти. При нивата Momentum и Summum на разположение са и допълнителни екстри, свързани с комфорта, а R-Design е съчетано с доста твърдо окачване.
Каква е цената
Предлагането на Volvo C30 започва от 5000 евро, но добре поддържани бензинови версии на по-малко от 100 000 километра се продават за около 8000 евро. За препоръчителния 1.6 D трябва да се доплатят 1000 евро, икономичните варианти Drive започват от 11 000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Volvo C30 е една екстравагантна алтернатива в компактния клас. Малкото Volvo разполага със солидна база, която е отговорна за доброто представяне на автомобила в ниските и средните категории на пробег. Сравнително често се отбелязват пукнатини по предното стъкло, лампата за диагностиката сигнализира за грешки в бордовата диагностична система.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили