В силно нестабилна среда BMW Group остава по план през първата половина на 2022 г.
Основната сила и оперативни постижения на BMW Group се отразяват в печалбите на компанията за първите шест месеца: въпреки нестабилността, Групата постига EBT марж от 24,5% (Q2 2022: 11,3%). Преоценката на притежаваните преди това дялове в китайското съвместно предприятие BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) допринася за високата възвръщаемост. Тази преоценка след пълната консолидация на 11 февруари увеличава финансовия резултат със 7,7 млрд. евро.
Основната сила и оперативни постижения на BMW Group се отразяват в печалбите на компанията за първите шест месеца: въпреки нестабилността, Групата постига EBT марж от 24,5% (Q2 2022: 11,3%). Преоценката на притежаваните преди това дялове в китайското съвместно предприятие BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) допринася за високата възвръщаемост. Тази преоценка след пълната консолидация на 11 февруари увеличава финансовия резултат със 7,7 млрд. евро.
EBIT маржът в автомобилния сегмент през Q2 е 8,2% (HY1 2022: 8,5%). През първите две тримесечия на годината пълната консолидация на BBA намалява приходите в сегмента. Като се изключат ефектите от пълната й консолидация, BMW Group отчита марж на EBIT в автомобилния сегмент от 12,0% през Q2 (HY1 2022: 12,6%) ‒ доста над дългосрочния стратегически коридор от 8-10%.
„Особено при неблагоприятни условия, BMW Group се характеризира с висока степен на устойчивост. Компанията разпознава промените в икономическата среда на ранен етап и им противодейства. Нашата висока степен на гъвкавост и оперативна производителност са се доказали многократно като ефективна комбинация за осигуряване на успешно представяне на BMW Group дори в бурни води. Тази сила сега отново ще бъде важна, тъй като виждаме нарастващ икономически насрещен вятър в допълнение към продължаващия недостиг на доставки“, каза изпълнителният директор на BMW AG Оливър Ципсе в Мюнхен.
За дългосрочния успех на BMW Group допринася нейният пионерски дух и постоянен фокус върху иновациите. Предстоящо доказателство за неговата иновативна сила е чисто електрическата NEUE KLASSE. Тя ще бъде изцяло насочена към устойчивост и кръгова икономика, използвайки нови технологии и производствени процеси от средата на десетилетието нататък. Изцяло електрическите продукти на NEUE KLASSE ще допринесат значително за обемите на продажбите на BMW Group от средата на десетилетието нататък и ще ускорят допълнително нарастването на е-мобилността.
„Емоционалните продукти и иновативните технологии са и ще останат гръбнакът на нашия бизнес успех. Нашата бързо нарастваща гама от изцяло електрически превозни средства с BMW Operating System 8 впечатлява както клиентите, така и експертите — и вече е централен двигател на нашите продажби “, казва Ципсе. „От 2025 г. ще направим следващия голям скок с NEUE KLASSE: NEUE KLASSE определя какво означава BMW Group в бъдеще. В началото планираме компактен седан в сегмента на BMW Серия 3 и спортен SUV. До края на десетилетието се очаква NEUE KLASSE да допринася за повече от половината от нашите продажби.“
Доставките на изцяло електрически превозни средства нарастват повече от два пъти
През първата половина на 2022 г. BMW Group успява да увеличи повече от два пъти продажбите си на чисто електрически превозни средства до 75 890 единици (2021 г.: 36 087/+110,3%; второ тримесечие на 2022 г.: 40 601 единици; +85,2%). През същия период продажбите на електрифицирани превозни средства се увеличиават значително, като се покачват с 20,4% до 184 468 единици (2021 г.: 153 243 автомобила; второ тримесечие на 2022 г.: 94 799 единици; +14,2%). Делът на електрифицираните превозни средства от общите доставки нараства до 15,9% (HY1 2021: 11,4%).
BMW iX3* (2022: 21 548 автомобила; HY1 2021: 10 009 автомобила) и MINI Cooper SE* (2022: 18 428 автомобила; HY1 2021: 13 454 автомобила) остават най-търсените изцяло електрически модели, отчитайки значително по-високи продажби от същото тримесечие на предходната година. 69% от тези напълно електрически превозни средства са доставени на клиенти в Търговски регион Европа. Иновативните BMW iX и BMW i4, които все още се въвеждат на пазарите, също се радват на добър прием и допринасят за изключително високите поръчки на BMW Group. По-нататъшен ръст на продажбите се очаква през втората половина на годината - като затова ще допринесат новите изцяло електрически модели новото BMW i3, произведено в Китай, както и BMW iX1* и луксозния седан BMW i7*.
По-ниски продажби поради проблеми с доставките – базов ефект от предходната година
Продължаващите проблеми с доставките на полупроводници и прекъсванията на веригата за доставки след свързаните с Covid ограничения в Китай повлияха на производството и доставките през първите шест месеца. С общо 1 160 094 автомобила, продажбите на BMW Group не успяват да достигнат историческия връх от предходната година (HY1 2021: 1 339 047 единици; -13,4%; Q2 2022: 563 187 единици; -19,8% от Q2 2021). Въпреки това компанията разширява лидерската си позиция в глобалния премиум сегмент.
Значително по-високи приходи на групата през първото полугодие
Въпреки отрицателния ръст на продажбите, приходите на групата се повишават с 19,1% през първите шест месеца на 2022 г. до 65 912 млн. евро (HY1 2021: 55 360 млн. евро; Q2 2022: 34 770; +21,6%). Пълната консолидация на китайското дъщерно дружество BBA е един от основните фактори за този резултат, донасяйки приходи от около 11 млрд. евро.
Разходите за продажби на Групата също се повишават значително поради същата причина, достигайки 54 399 млн. евро (HY1 2021: 44 109 млн. евро; +23,3%; Q2 2022: 28 780 млн. евро; Q2 2021: 22 521 млн. евро; +27,8%).
Печалбите на групата преди данъци възлизат на 16 156 млн. евро за първите шест месеца (HY1 2021: 9 736 млн. евро; +65,9%), нов рекорд за всички времена. Това включва попътен вятър от 7,7 млрд. евро от преоценката на държани преди това акции на BBA по справедлива пазарна стойност.
През второто тримесечие (Q2 2022: €3 929 млн./ Q2 2021: €5,979 млн.; -34,3%) EBT на групата е по-нисък от същия период на миналата година. От една страна, това отразява еднократната печалба от 1 млрд. евро през второто тримесечие на 2021 г. от частичната отмяна на разпоредбата за антитръстовите процедури на ЕС. От друга страна, насрещните ветрове от пълната консолидация на BBA през второто тримесечие на тази година повлияха на Group EBT с около 1,1 млрд. евро.
EBT маржът на Групата за първите шест месеца достига 24,5% (HY1 2021: 17,6%; Q2 2022: 11,3%; Q2 2021: 20,9%).
Нетната печалба на Групата възлиза на 13 232 млн. евро (HY1 2021: 7 623 млн. евро; +73,6%; Q2 2022: 3 047 млн. евро; Q2 2021: 4 790 милиона евро; -36,4%).
Разходите за научноизследователска и развойна дейност на групата (IFRS) за първото полугодие възлизат на общо 3 128 млн. евро (HY1 2021: 2 737 млн. евро; +14,3%; Q2 2022: 1 560 млн. евро; Q2 2021: 1 304 млн. евро/+19,6%) и са следователно значително по-високи от предходната година. Разходите са насочени основно към нови модели, както и към по-нататъшна електрификация и дигитализация на гамата. Предварителни инвестиции са направени и за NEUE CLASSE и автономното шофиране.
Коефициентът R&D (HGB) e 4,5% (HY1 2021: 4,6%; Q2 2022: 4,5%; Q2 2021: 4,5%) е на същото ниво като предходната година. Коефициентът R&D за цялата година се очаква да бъде в рамките на целевия диапазон от 5-5,5%.
Капиталовите разходи на Групата са на значително по-високо ниво през първите шест месеца - 2 929 млн. евро (HY1 2021: 1 709 млн. евро; +71,4%; Q2 2022: € 1 831 млн.; Q2 2021: € 950 млн; +92,7%). Увеличението се дължи основно на предварителни разходи за разширяване на електронната мобилност и инвестиции в BBA. Коефициентът на капиталовите разходи е 4,4% в края на първото полугодие.
„Нашите инвеститори знаят, че BMW Group има финансовата сила да инвестира днес в успеха на утрешния ден. Ние ръководим компанията през текущата трансформация със стратегическа далновидност. Ние я позиционираме по такъв начин, че да можем да използваме иновативните способности и експертен опит на нашите служители, за да играем водеща роля в устойчивата мобилност днес и в бъдеще,” казва Николас Петер, член на Управителния съвет, отговарящ за финансите.