Италианците възобновиха дейността си в Америка с продажбите на хечбека 500 през 2012
Завръщането на FIAT на американския пазар може да се счита за неуспех. Италианците възобновиха дейността си в САЩ с продажбите на хечбека 500. Първата пълна година от внедряването на модела беше 2012 г. и беше най-успешната - 43 772 автомобила. Но след това търсенето постепеннаспадна и миналата година възлиза на скромните 3267 броя. Всичко това доведе до логичен колапс - Fiat 500 напусна американския пазар и тук не се очаква наследник. А скоро той ще бъде придружен от още два модела - компактния MPV 500L и 124 Spider.
Кросоувърът Fiat 500X все още остава в Щатите, но се купува все по-рядко. Броят на закупените автомобили с пет врати е намалял от 12 599 през 2016 г. на 2518 през 2019 г. Като цяло 40 хил. автомобила са продадени в САЩ за почти шест години.
За 2016–2019 г в САЩ Fiat продаде13 112 бройки от 124 Spider, родставената Mazda MX-5 за същия период - 37 483 единици. Дори семейният Fiat 500L отстъпва на Miata, който има 34 101 автомобила от 2013 до 2019 г.
В Щатите моделната 2020 година ще бъде последната за двата автомобила. Fiat 500L се продава в Америка от осем години, но 2014 беше най-добрата година - 12 413 автомобила. И тогава познатият сценарий: продажбите падат все повече и повече, докато стигнат дъното - 392 автомобила от януари до септември 2020 г. Fiat 124 Spider Roadster се продава по-добре, но има и тенденция на спад. Ако през 2017 г. американците са купили 4478 автомобила с две врати на базата на Miata, то през три четвърти от тази година - 1385 единици. Само кросоувърът 500X ще защитава честта на Fiat в САЩ. Колко дълго? В крайна сметка търсенето за него също намалява.