Синия овал търси начин за изява заради големия интерес към шампионата в САЩ
Ford участва във Формула 1 посредством Jaguar от 2000 до 2004 г., но бързо прекрати заводската си програма заради слабите резултати и продаде тима на бъдещите шампиони от Red Bull. Същевременно двигателите Cosworth за Jordan бяха брандирани с логото на американската компания за 2003 и 2004 година.
Неуспехите на Ford преди близо две десетилетия несъмнено все още оказват влияние върху борда на директорите на компанията. Въпреки това в падока все по-често се говори за евентуално завръщане на американците в шампионата. Една от причините за това е огромният скок на интерес към Формула 1 в САЩ.
Според Motorsport.com това от една страна и напредналият етап, в който Red Bull се намира при развитието на своята задвижваща система от друга, са двете причини бордът на директорите на компанията да погледне към Милтън Кийнс. След като уж сигурната сделка с Porsche се провали, Ford може да влезе на мястото на германците като технологичен и маркетинг партньор заради много по-малките си изисквания.
От Ford за разлика от Porsche предпочитат да не са пряко ангажирани с програмата, което в крайна сметка доведе до провала на преговорите с Red Bull. Компанията може да осигури техническа експертиза на Red Bull Powertrains, но основната цел на евентуалния алианс ще бъде маркетинговото позициониране.
Red Bull и Ford работят съвместно посредством M-Sport в Световния рали шампионат, така че бъдещата програма във Формула 1 няма да започне от нулата. Не е ясно обаче как екипът от Милтън Кийнс ще продължи работа с Honda, ако се договори със Синия овал. За момента Red Bull има действащ договор с HRC, която се ангажира да сглобява двигателите на Red Bull и AlphaTauri до края на 2025 година.
Слуховете за евентуален алианс между Red Bull и Ford идват броени дни, след като ръководството на Honda призна, че е подало необходимата документация компанията да бъде регистрирана от ФИА като доставчик на двигатели за 2026 година. Това е евентуална застраховка за японците, че могат да участват във Формула 1 и без Red Bull, когато в сила влязат новите правила за задвижващата система.