Десет години след ръбатия MR2 със свалящ се твърд покрив от 1989 година последва и третото издание на спортния модел – този път като роудстър, но със същото наименование. Автомобилът така и не се превърна в бестселър – може би заради високата си цена и сравнително слабия двигател.
Лекият MR2 в годините на производството си се продава с един-единствен, напречно монтиран пред задния мост двигател, който е с работен обем 1,8 литра и разполага с променливо управление на клапаните. Мекият сгъваем покрив е механичен, като опция се предлага удобен хардтоп. Ходовата част и оборудването се представят отлично, но промените в задвижващия тракт са малко и засягат детайли като предлаганата от 2001 година секвенциална трансмисия.
От третото издание на MR2 са произведени общо 75 000 бройки, 5500 от които са продадени в Германия. Три години преди преустановяването на производството е представена ограничената до едва 100 екземпляра хитова серия Competition, боядисана в бяло и червено, по подобие на болидите на компанията във Формула 1 по това време. Автомобилът е рядък, но посвоему ценен, а и според статистиките на Dekra надеждността му вдъхва пълно доверие.
2000 Дебют на модела с 1,8-литров двигател със 140 к. с. и петстепенна механична трансмисия.
2001 Секвенциална трансмисия като опция.
2002 Специална серия Competition (лимитирана на 100 бройки), фейслифт през есента, вече с шестстепенна трансмисия.
2005 Преустановяване на производството.
Двулитров бензинов двигател със 156 к. с. Предлаганият до 1999 година базов двигател осигурява прилична динамика и дава разход на гориво около девет литра на 100 км.
1,8-литров бензинов двигател със 140 к. с. Развъртащ се с лекота задвижващ агрегат, на който обаче му липсва мощност в ниските оборотни режими. Разход на гориво около 8,5 литра на 100 км.